Rozumiemy się bez słów

Volkswagen Golf. Prawdziwa przyjaźń na lata

Volkswagen Golf to ulubiony samochód Europejczyków. Kompakt z Wolfsburga bije rekordy sprzedaży i z roku na roku osiąga coraz lepsze wyniki sprzedaży, zostawiając konkurencję w tyle. Skąd wziął się ten sukces? To wynik wieloletniego dialogu inżynierów, projektantów i kierowców. Volkswagen Golf jest z nami od 1974 roku.

W tym roku Volkswagen Golf przeszedł poważny facelifting. Marka cały czas dopracowuje swój najważniejszy model i wyposaża go w najnowsze technologie i rozwiązania. To wieloletnia przyjaźń - po 43 latach Volkswagen doskonale wie, czego potrzebują kierowcy i stara się wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. Wyniki sprzedaży tylko potwierdzają, że Golfa i europejskich kierowców łączy prawdziwa przyjaźń. Do sprzedaży wchodzi właśnie odświeżona siódma generacja. Co się zmieniło? Delikatnie przeprojektowano przednie reflektory, a tylnym, wykonanym w technologii LED, nadano nowe tło. Volkswagen przeprojektował też zderzaki i końcówki układu wydechowego, a do palety lakierów dodał nowe kolory. Nowe są też wzory felg. Niby niewiele, ale to facelifting, który znaczące zmiany ukrywa we wnętrzu.

Projektanci Volkswagena garściami czerpią z doświadczenia, jakie zebrali przez siedem generacji. Golf przez ten czas znakomicie poznał swoich kierowców. Od dekad uchodzi za wzór intuicyjności. Nowy model wprowadza rozwiązanie, które do tej pory znaliśmy jedynie z segmentu premium. To Active Info Display, czyli wyświetlacz ciekłokrystaliczny wkomponowany w miejsce klasycznych zegarów. Dzięki temu tuż przed oczami kierowcy mogą pojawiać się np. wskazania nawigacji. To wygodne rozwiązanie znacznie ułatwia obsługę samochodu. Pozwala skupić się na jeździe i nie odrywać wzroku od drogi, by zerknąć na ekran. Najważniejsze informacje mamy wciąż przed sobą. Kolejną ważną nowością jest unowocześniony system multimedialny z funkcją sterowania gestem, którego obsługa przypomina korzystanie ze smartfona. Działa bardzo sprawnie i intuicyjnie, a w środku w mgnieniu oka odnajdą się wszyscy, dla których telefon jest przedłużeniem ręki. A takich kierowców jest przecież coraz więcej.

<b>VOLKSWAGEN GOLF</b>  Fot. VWVOLKSWAGEN GOLF Fot. VW
<b>VOLKSWAGEN GOLF</b>  Fot. VWVOLKSWAGEN GOLF Fot. VW

Active Info Display i funkcja sterowania gestem, to nie wszystkie nowości, jakie przygotował dla nas Volkswagen. Golf od zawsze starał się wychodzić naprzeciw kierowcom i ułatwiać im życie. A czy jest coś bardziej irytującego za kółkiem niż wyczerpująca i nużąca jazda w korku? Nowy Golf ma na to sposób - został wyposażony w opcjonalny system jazdy w korku. To po części autonomiczny tryb jazdy, w którym samochód (do prędkości 60 km/h) sam przyspiesza i hamuje, utrzymując bezpieczną odległość za poprzedzającym pojazdem. Jedynym warunkiem, który musi spełnić kierowca, jest trzymanie rąk na kierownicy. Dzięki temu nawet jazda w godzinach szczytu może być przyjemnością.

Nowy Golf wyposażony jest w szereg nowoczesnych rozwiązań, m.in. awaryjne hamowanie z funkcją wykrywania pieszych, asystentów pasa i parkowania, system monitorowania martwego pola i system zapobiegający kolizjom.
Nowy duży ekran systemu multimedialnego. Ma aż 9,2 cala, jest bardzo czytelny i błyskawicznie reaguje na dotyk. System, jako pierwszy w klasie, obsługuje gesty.
Wirtualny kokpit to rozwiązanie, które do tej pory dostępne było tylko w drogich samochodach klasy premium. Teraz trafiło na pokład popularnego Golfa.
Niemiecka jakość i ergonomia na najwyższym poziomie. Golf to wzór w klasie, a jego obsługa jest bardzo intuicyjna – wszystko mamy pod ręką, dokładnie tam, gdzie powinno być.
O przyjemny klimat we wnętrzu dba nastrojowe, ambientowe oświetlenie. Tego typu światła to nie tylko nowoczesny design po zmroku, ale także utrzymanie optymalnego natężenia oświetlenia wewnątrz auta.
WSZYSTKO POD RĘKĄ - WNĘTRZE NOWEGO VOLKSWAGENA GOLFA Fot. VW

Przyjaźń Volkswagena Golfa i kierowców trwa. Ten związek zrozumiemy, kiedy zajrzymy do oferty silnikowej tego kompaktowego auta. Volkswagen przygotował propozycję dosłownie dla każdego klienta. Znajdziemy tam kilka różnych oszczędnych i wydajnych silników benzynowych TSI i wysokoprężnych TDI. Na szczycie oferty znajduje się oczywiście potężny Golf R. To król hot-hatchy w swojej klasie. Ma teraz 310 KM! Napęd to oczywiście 4Motion. Osiągi? 4,6 sekundy do pierwszej setki i maksymalna prędkność 250 km/h.

Wraz z liftingiem Golf otrzymał zupełnie nowy silnik benzynowy 1.5 TSI, który docelowo zastąpi motor o pojemności 1,4 l. 1.5 TSI to nowoczesny silnik, który już w bazowej, 130-konnej odmianie oferuje system dezaktywacji cylindrów. Jak to działa? Jeśli system uzna, że kierowca nie wykorzystuje potencjału wszystkich cylindrów, w ułamku sekundy odłączy część z nich, by obniżyć zużycie paliwa. Volkswagen chwali się, że dzięki temu nowy Golf 1.5 TSI zużywa o litr benzyny mniej niż konkurenci z podobnymi silnikami.

Volkswagen Golf jest wzorem w segmencie, a nowy Golf odjeżdża konkurencji jeszcze dalej. Na rynku trudno znaleźć równie intuicyjny i przyjazny kierowcy samochód. 43 lata doświadczenia i dialogu z klientami poskutkowało najlepszym kompaktem w klasie. Wszystko zaczęło się w 1974 roku.

Volkswagen Golf musiał zmierzyć się z niełatwym zadaniem - zastąpić w ofercie niezwykle popularnego Garbusa (ponad 21,5 miliona sprzedanych egzemplarzy).

Zadanie zaprojektowania następcy VW Beetle przypadło w udziale zespołowi Volkswagen Design i słynnemu projektantowi Giorgetto Giugiaro. Pierwszy Volkswagen Golf z taśmy produkcyjnej zjechał dokładnie 29 marca 1974 roku. W Volkswagenie rozpoczęła się nowa epoka, po wielu latach produkcji Garbusa z silnikiem z tyłu nadszedł czas silnika zamontowanego poprzecznie z przodu i napędu na przednią oś. VW wdrożył tę koncepcję już chwilę wcześniej w Scirocco i Passacie, ale to Golf miał stać się nowym "najpopularniejszym samochodem na świecie".

VOLKSWAGEN GOLF PRZESZEDŁ DŁUGĄ DROGĘ OD DEBIUTU W 1975R. Fot. VW


Nowość z Wolfsburga z miejsca podbiła serca kierowców. Już w drugiej połowie 1976 roku fabrykę Volkswagena opuścił Golf z numerem milion. Zresztą Golfa docenili nie tylko sami kierowcy, ale także dziennikarze motoryzacyjni. W 1975 roku w plebiscycie na Najlepszy Europejski Samochód Roku znalazł się w finałowej trójce.

"Golf oferuje maksimum przestrzeni użytkowej i bezpieczeństwo. Jest bezkompromisowo praktyczny. Niska linia talii czyni go przejrzystym, pochylona ku przodowi maska ułatwia obserwację drogi tuż przed samochodem. Nisko umieszczone tylne okno sprawia, że manewrowanie tyłem jest znacznie łatwiejsze". - tak sukces nowego modelu tłumaczyli sami twórcy.

Wspominając pierwszą generację Volkswagena Golfa po prostu nie sposób nie powiedzieć o chyba najważniejszej jego odmianie. Chodzi oczywiście o legendarnego Golfa GTI. Usportowiony Volkswagen z 1,6-litrowym i 110-konnym silnikiem odmienił nazbyt spokojną klasę kompaktów. Wniósł na drogi trochę szaleństwa. Mimo że to wcale nie Golf GTI był pierwszym "hot-hatchem", to właśnie jemu zawdzięczamy popularyzację gatunku. Bez Volkswagena Golfa nie powstałoby wiele wspaniałych samochodów. Dzisiaj pierwszy Volkswagen Golf GTI to prawdziwa ikona motoryzacji, a kolejne odmiany niemieckiego kompaktu z dopiskiem GTI wciąż rozpalają wyobraźnię kierowców i są obiektem pożądania.

Volkswagen Golf jest z nami od 1974 roku. Przez ten czas na rynku pojawiło się aż 7 generacji. Sprawdźmy jak zmieniał się ulubiony samochód Europejczyków przez 43 lata i czym zdobył serca klientów na całym świecie.

  • Volkswagen Golf I

    Volkswagen Golf I

    To od niego wszystko się zaczęło. Godnie zastąpił popularnego Garbusa i z miejsca stał się sprzedażowym hitem. Kierowcy najmilej wspominają oczywiście kultową wersję GTI.

  • Volkswagen Golf II

    Volkswagen Golf II

    Drugi Golf wyraźnie urósł i stał się jeszcze praktyczniejszy. Klienci oszaleli na jego punkcie, a słupki sprzedaży wystrzeliły w górę. Golf w 1988 przekroczył barierę 10 mln sprzedanych aut (sama dwójka to imponujące 6,41 mln). Co ważne, VW Golf II był też wielkim innowatorem – to właśnie ten model spopularyzował w Europie m.in. napęd 4x4, system ABS, wspomaganie układu kierowniczego czy regulowany katalizator.

  • Volkswagen Golf III

    Volkswagen Golf III

    Trzeci Golf III zgarnął tytuł Europejskiego Samochodu Roku, nie dając konkurentom żadnych szans. W tej generacji producent skupił się głównie na bezpieczeństwie. Auto wyposażono w czołowe poduszki powietrzne, wzmocniono konstrukcję nadwozia, a od 1996 r. ABS stał się standardem. Na pokładzie trójki debiutował system z automatycznym sprzęgłem i funkcją Start-Stop, oraz tempomat. Ważną nowością był też silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem.

  • Volkswagen Golf IV

    Volkswagen Golf IV

    Czwórka zaproponowała obłą stylistykę, którą znamy z dzisiejszych aut producenta. Volkswagen dalej dopracowywał bezpieczeństwo – jako jeden z pierwszych w segmencie wprowadził system ESC oraz asystenta hamulców. W 1998 pojawił się Golf 4Motion z napędem 4x4 i sprzęgłem typu Haldex. W sportowej odmianie R32 (3,2 l, 251 KM) zadebiutowała innowacyjna, dwusprzęgłowa skrzynia DSG.

  • Volkswagen Golf V

    Volkswagen Golf V

    Dalsze ulepszanie modelu. To tu pojawiły się: skrzynia DSG (na szerszą skalę), biksenonowe reflektory, czujniki deszczu, panoramiczny rozsuwany dach czy aż osiem poduszek powietrznych. W ofercie pojawił się uterenowiony Cross Golf, bardzo oszczędny Golf BlueMotion oraz minivan Golf Plus.

  • Volkswagen Golf VI

    Volkswagen Golf VI

    Szósta generacja wprowadzała Golfa w erę nowoczesności. Golf mógł pochwalić się asystentem podjazdu, LightAssist, ParkAssist, trybem rekuperacji, dynamicznym doświetlaniem zakrętów oraz diodowymi światłami z tyłu. Paletę silników poszerzyły jednostki TSI. Słynne turbodiesle TDI przeszły z pompowtryskiwaczy na system Common Rail, co zwiększyło dynamikę przy redukcji zużycia paliwa.

  • Volkswagen Golf VII

    Volkswagen Golf VII

    I tak doszliśmy do aktualnej, siódmej już generacji modelu. Przede wszystkim masę auta zredukowano o blisko 100 kg. Dzięki odchudzaniu i ciągłemu dopracowywaniu silników Niemcom udało się znacznie obniżyć spalanie - nawet o 23%.

Twój Golf - samochód idealnie dopasowany do potrzeb różnych kierowców

Golf to od lat synonim europejskiego bestsellera. Poliftingowa odmiana najnowszej generacji najpewniej utrzyma ten tytuł. To zasługa m.in. bardzo szerokiej palety dostępnych silników i wersji, które sprawiają, że Golf spełnia oczekiwania różnych klientów.

Moc od 85 do aż 310 KM, silniki Diesla, benzynowe i elektryczne, mnogość nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i możliwości personalizacji samochodu – wszystko to sprawia, że Golf pozostaje najbardziej uniwersalnym samochodem w segmencie. Oszczędny czy mocny? Elektryczny czy benzynowy? Hatchback czy kombi? Wybór jest ogromny. Wystarczy wspomnieć, że do napędu Golfa służy 14 różnych wersji silnikowych.

Dla ceniących sportowe doznania
Golfy o tradycyjnym napędzie spełniają się zarówno we flotach jak i w garażach prywatnych klientów. Praktyczne, ergonomiczne, oszczędne – z tymi przymiotnikami każdy kojarzy Golfa. Ale kompakt z Wolfsburga to coś więcej. Dla kierowców ceniących sportowe doznania Volkswagen od lat przygotowuje kultowe GTI. Najnowsza generacja GTI Performance ma pod maską 245-konny silnik 2.0 TSI BlueMotion, który rozpędza niemiecki kompakt do pierwszej setki w 6,2 s. Dla zwolenników silników Diesla Volkswagen przygotował równie sportową odmianę GTD.

<b>VOLKSWAGEN GOLF GTI PERFORMANCE</b> Fot. VWVOLKSWAGEN GOLF GTI PERFORMANCE Fot. VW

Pod jej maską pracuje silnik wysokoprężny o mocy 184 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości aż 380 Nm. W cyklu mieszanym auto zużywa tylko 4,4 l oleju napędowego na 100 km, a potrafi przyspieszać do setki w 7,4 s. To jednak nie koniec.

Flagowym sportowcem pozostaje wersja R, która po faceliftingu jest o 10 KM i 20 Nm mocniejsza niż wcześniej. Volkswagen Golf R dysponuje teraz 310 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Wszystko to przekazywane jest na cztery koła za pośrednictwem 7-stopniowej skrzyni manualnej lub dwusprzęgłowej przekładni automatycznej DSG. Sprint do setki zajmuje 4,6 s, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. W ofercie Volkswagena wersja R dostępna jest też jako kombi. Idealny kompromis między walorami praktycznymi, a emocjami płynącymi z dużej mocy przekazywanej na cztery koła.

NOWY GOLF Z PAKIETEM R-LINE Fot. VW

Dla ceniących względy praktyczne i podróże własnymi ścieżkami
Każda generacja Volkswagena Golfa wyznaczała trendy pod względem ergonomii i przestrzeni. Najnowsza niczym się pod tym względem nie różni. Pięciodrzwiowy hatchback dysponuje ponad 2,6-metrowym rozstawem osi, który docenią pasażerowie siedzący z tyłu - nie brakuje tu miejsca ani na głowę, ani na nogi.

<b>VOLKSWAGEN GOLF VARIANT</b> Fot. VWVOLKSWAGEN GOLF VARIANT Fot. VW

Za ich plecami znajduje się bagażnik o jednej z największych pojemności w segmencie – 380 l. Jednym ruchem ręki – składając tylny rząd siedzeń – można powiększyć go do 1270 l. Jeśli to dla kogoś za mało, Volkswagen wychodzi naprzeciw oczekiwaniom. Praktyczna wersja Variant, czyli kombi, pomieści w bagażniku aż 605 l, a po złożeniu tylnych siedzeń aż 1620 l. Takiej przestrzeni bagażowej Golfowi mogą pozazdrościć niektóre auta z klasy średniej.

Praktyczny Variant dostępny jest – jak inne wersje nadwoziowe – w trzech liniach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Ponadto oprócz tradycyjnej wersji Volkswagen oferuje wspomniane odmiany GTD i GTI Performance oraz – tylko dla Varianta – Alltrack. To uterenowiona wersja dla kierowców ceniących indywidualizm i podróże własnymi ścieżkami. Dzięki podwyższonemu zawieszeniu, dodatkowym osłonom silnika, listwom ochronnym i napędowi na cztery koła 4MOTION doskonale sprawdza się na nieutwardzonych drogach, a przy tym oryginalnie się prezentuje.

Dla ceniących ekologię i nowoczesne technologie
Każdy Golf ma nowoczesne silniki TSI i TDI. Każdego można wyposażyć w nowoczesne systemy, m.in. w Car-Net Guide & Inform, czyli stały dostęp do aktualnych informacji o korkach, pogodzie, etc.; Active info Display, czyli wyświetlacz zastępujący tradycyjne zegary, dzięki któremu kierowca ma dostęp do najważniejszych z jego punktu widzenia informacji od razu w zasięgu wzroku. Nowy Golf występuje też w opcji z systemem multimedialnym obsługiwanym gestami. Ale to nie wszystko. Dla zwolenników alternatywnych napędów Volkswagen przygotował coś więcej.

Golf GTE to hybryda typu plug-in, czyli taka, w której silnik elektryczny współpracuje z motorem benzynowym, a jego akumulator można ładować przy wykorzystaniu zwykłego gniazdka domowego. Nowy Golf GTE może wykorzystywać swoje oba silniki na różne sposoby, zawsze optymalnie dostosowując ich pracę do danej sytuacji.

W ramach trzech intuicyjnych trybów jazdy jest w nim do wyboru tryb wyłącznie elektryczny, idealny do poruszania się w mieście lub terenie zabudowanym - tryb ten umożliwia pokonanie nawet 50 km bez emisji szkodliwych substancji i hałasu. Prawie bezgłośny silnik elektryczny uzupełniono innowacyjną jednostką benzynową 1.4 l TSI z bezpośrednim wtryskiem o mocy 150 KM, zapewniającym doskonałą dynamikę przy niskim zużyciu paliwa. Oba silniki, pracując jednocześnie, są w stanie przyspieszyć Golfa GTE od 0 do 100 km/godz. w 7,6 s. Silniki rozwijają moc systemową 204 KM i imponujący moment obrotowy 350 Nm, pozwalając przy tym uzyskać całkowity zasięg wynoszący 883 km. Baterię silnika elektrycznego można podłączyć do domowego gniazdka. Po maksymalnie 3 godzinach i 45 minutach będzie w pełni naładowana. Baterię można także naładować w publicznych stacjach ładowania lub za pomocą opcjonalnej domowej stacji ładującej - cały proces potrwa wtedy tylko 2 godziny i 15 minut.

<b>VOLKSWAGEN E-GOLF</b> Fot. VWVOLKSWAGEN E-GOLF Fot. VW
<b>VOLKSWAGEN E-GOLF</b> Fot. VWVOLKSWAGEN E-GOLF Fot. VW

Volkswagen oferuje Golfa również w odmianie, która w ogóle nie potrzebuje paliwa do uruchomienia silnika. To najbardziej ekologiczna odmiana niemieckiego kompaktu – e-Golf. W jego przypadku wszystko zostało stworzone z myślą o ochronie środowiska – nawet obręcze kół, które zmniejszają opory powietrza. Mocny, prawie bezgłośnie pracujący silnik nowego e-Golfa doskonale pokazuje, do czego zdolne są nowoczesne silniki elektryczne. Moc maksymalna 100 kW i moment obrotowy 290 Nm, dostępny już od pierwszego obrotu, mówią same za siebie. Parametry te pozwalają rozpędzić samochód od 0 do 100 km/h. w zaledwie 9,6 s. Kluczowe w warunkach miejskich przyspieszenie od 0 do 60 km/h zajmuje jedynie 4,2 s. Hamowanie zwiększa zasięg nowego e-Golfa. Kierowca decyduje o zakresie odzyskiwania energii, wybierając jeden z trybów rekuperacji: od maksymalnego hamowania z pełnym odzyskiem energii po minimalne wytracanie prędkości z niewielkim odzyskiem energii. Zasięg e-Golfa wynosi aż 300 km, a litowo-jonowe baterie można ładować na kilka sposobów.

Jeżeli nowy e-Golf ładowany jest z domowego gniazdka, naładowanie do pełna potrwa około 17 godzin. Po zainstalowaniu opcjonalnej stacji ściennej prądu przemiennego (maks. 32 A) czas ładowania można skrócić do około 5 godzin i 20 minut. Tyle samo będzie trwać ładowanie za pomocą prądu przemiennego na publicznych stacjach ładowania. Najszybciej e-Golf będzie gotowy do dalszej jazdy, jeżeli skorzysta się z publicznych stacji ładowania prądem stałym. Z opcjonalnym systemem szybkiego ładowana CCS bateria będzie w 80 proc. pełna już po 45 minutach.

Najbardziej uniwersalny, praktyczny i ergonomiczny kompakt w klasie, który wyznacza trendy w segmencie – taki zawsze był i takim pozostaje Golf. Volkswagen jeszcze nigdy nie miał aż tak rozbudowanej oferty tego modelu. Silniki benzynowe (TSI), Diesla (TDI), elektryczne (e-Golf), hybrydy typu plug-in (GTE), wersje sportowe (GTI, GTD i R), praktyczne (Variant) i dla indywidualistów (Alltrack) - każdy znajdzie Golfa dla siebie.

Wyjątkowy weekend z przyjaciółmi

Szukasz pomysłu na wyjątkowy weekend z przyjaciółmi? Ruszaj do Niemiec! Tu znajdziesz parki rozrywki, w których nie tylko będziesz świetnie się bawił, ale także odpoczniesz i zrelaksujesz się.

HEIDE PARK
Heide Park niedaleko Hamburga to jeden z największych parków rozrywki w Niemczech. Rollercoastery, w tym Collosssos, kolejka górska, która została wpisana do księgi rekordów Guinnessa, jako największy drewniana kolejka o największym kącie pierwszego spadku (61°) oraz mnóstwo atrakcji wodnych to wszystko sprawi, że z pewnością Ty i Twoi przyjaciele nie będziecie się nudzić!

Wzburzone wody, wodospady, górski krajobraz oraz silne wiry to wszystko czeka na Was w trakcie spływu okrągłymi pontonami, którym będziecie dowodzić wspólnie ze znajomymi. Ta atrakcja z pewnością nie ujdzie Wam na sucho, przygotujcie się na mnóstwo wody.

Jeśli macie ochotę rozpędzić się do 120 km/h bez trzymanki wsiądźcie do jednego z kilkunastu rollercoasterów na terenie Heide Parku lub dajcie się porwać 70 metrów w górę siadając na „Scream” jedną z największych wieży swobodnego spadania na świecie z prędkością 100 km/h. To rozrywka tylko dla odważnych!

<b>HEIDE PARK</b> Fot. iStockphotoHEIDE PARK Fot. iStockphoto

SERENGETI PARK HODENHAGEN
Niedaleko Hanoveru znajduje się park, w którym spełni się Wasze marzenie o afrykańskim safari, wśród dzikich zwierząt. Ten 200-stu hektarowy obiekt składa się z czterech działów – Świata Dzikich Zwierząt, Świata Wody, Świata Małp oraz Świata Rozrywki. Znajduje się tu również hodowla nosorożców oraz słoni.

W parku żyje ponad 1500 zwierząt. Podróżując przez 10 kilometrów specjalnym parkowym busem przez Świat Dzikich Zwierzą z bliska możemy zobaczyć m.in. lwy, tygrysy, pawiany, lemury, bawoły, zebry czy wielbłądy. Nie zdziwmy się, kiedy żyrafy będą zaglądały nam do okien. Zwierzęta biegają tu wolno, zaledwie tylko kilka możemy podziwiać zza płotu.

W Świecie Małp możemy zobaczyć ponad 200 małp, od makaków po goryle i szympansy. Świat Wody i Świat Rozrywki to miejsca, w których odpoczniemy po safari. Korzystając z licznych atrakcji karuzeli, zjeżdżalni lub zjazdów pontonami.

<b>ZEBRY W SERENGETI PARK</b> Fot. iStockZEBRY W SERENGETI PARK Fot. iStock
Heide Park - park rozrywki, który pozostawi niezapomniane wrażenia! Znajdziecie tam m.in. rollercoaster wpisany do Księgi Rekordów Guinessa!
Serengeti Park - czyli prawdziwe afrykański safari w sercu Europy. To 200 hektarów sawanny pod Hanoverem!
Tropical Island - tropiki w środku Europy? Tak, właśnie tam! W tym parku rozrywki nie sposób się nudzić. Idealne miejsca na miniwakacje dla każdego.
<b>TROPICAL ISLAND</b> Fot. iStockTROPICAL ISLAND Fot. iStock

Tropical Island
Tropical Island to miejsce idealne do relaksu oraz wspólnej zabawy z przyjaciółmi. Trudno w to uwierzyć, ale ta niezwykła Tropikalna Wyspa pod Berlinem powstała w dawnej hali produkcyjnej sterowców.

Przez całą dobę panuje tu stała temperatura 27 stopni Celsjusza. Atrakcji jest tu mnóstwo: wieża ze zjeżdżalniami wodnymi o wysokości 27 metrów, a także piaszczysta ogromna plaża „Morza Południowego” o długości 200 metrów, której wody mają wielkość trzech basenów olimpijskich!

Tu można poczuć się jak na prawdziwej tropikalnej plaży na końcu świata, nie tylko za sprawą piaszczystej plaży, ale również Laguny Bali. Znajdziemy tu zjawiskowy wodospad oraz tajemniczą grotę.

Do wyjątkowych atrakcji należy lot balonem na wysokości 55 metrów, podziwianie Tropical Island z tej wysokości robi wrażenie!

Jeśli będziemy mieli dość atrakcji, warto wybrać się na spacer po Wiosce Tropikalnej, w której możemy podziwiać obiekty wzorowane na oryginalnych budowlach z Bali, Tajlandii, Samoa i Borneo Oraz spotkać się w oko w oko z lokatorami wyspy: flamingami, żółwiami czy papugami.

KOMFORTOWA PODRÓŻ W NOWOCZESNYM STYLU

Rozbudowana sieć niemieckich autostrad i bliskość naszych zachodnich sąsiadów sprawiają, że najlepszym sposobem na zwiedzanie Niemiec jest podróż samochodem. Najlepiej samochodem nowoczesnym z zaawansowanymi systemami, które ułatwiają znacząco każdą jazdę. Takimi jak te oferowane w nowym Volkswagenie Golfie. System Car-Net z najnowszą funkcją Guide & Inform to niezastąpiony asystent podróży.
W ramach Guide & Inform kierowca na bieżąco informowany jest o korkach i innych utrudnieniach drogowych. Ponadto Guide & Inform wzbogaca nawigację satelitarną o internetową wyszukiwarkę adresów, celów specjalnych i innych miejsc. W dowolnej chwili można łatwo sprawdzić informacje o różnych obiektach w pobliżu: bankomatach, parkingach, restauracjach, stacjach paliw, kinach i wielu innych. Wybrane obiekty można od razu dodać do istniejącego planu podróży jako punkt pośredni lub miejsce docelowe – trasa wówczas zostanie automatycznie obliczona i rozpocznie się nawigowanie. Dostępna jest również szczegółowa prognoza pogody aktualizowana na bieżąco (dla aktualnej godziny oraz najbliższej doby i prognoza 3-dniowa) wraz z aktywną mapą opadów (dla najbliższych 90 minut). Prognoza opracowana jest dla miejsca docelowego oraz bieżącej lokalizacji.

INFORMACJA O WOLNYCH MIEJSCACH PARKINGOWYCH
Funkcja Miejsca Parkingowe pomoże bez stresu znaleźć odpowiednie miejsce parkingowe w otoczeniu aktualnej lokalizacji samochodu. Aplikacja pokazuje liczbę łączną oraz liczbę wolnych miejsc parkingowych. Przekazuje także informacje o cenach, godzinach otwarcia i odległościach. Odpowiednie parkingi są wyświetlane na mapie systemu nawigacji.
POGODA
Dzięki usłudze Prognoza Pogody otrzymujemy aktualne informacje o pogodzie w miejscu, w którym się znajdujemy, do którego jedziemy lub w innych, zdefiniowanych wstępnie miejscach. System uwzględnia przy tym przypuszczalny czas przyjazdu. Dane są wyświetlane w sposób czytelny na ekranie systemu nawigacji.
INFORMACJE O KORKACH
Z Informacjami Drogowymi Online zmiany na trasie są uzupełniane o aktualne informacje drogowe z Internetu na bieżąco. Dzięki temu odpowiednio wcześnie otrzymujemy ostrzeżenie o korkach, zakłóceniach ruchu i możliwych objazdach.
NEWSY
Aplikacja Wiadomości dostarcza informacji o zdarzeniach, które nas interesują. Aktualne wiadomości z portalu, który został uprzednio dodany do aplikacji, są wyświetlane na ekranie systemu nawigacji. Można więc podróżować spokojnie, śledząc jednocześnie aktualne wydarzenia.
INFORMACJA O STACJACH BENZYNOWYCH WRAZ Z CENAMI PALIW
Stacje benzynowe: Usługa Stacje Benzynowe przekazuje informacje o stacjach paliw w najbliższym otoczeniu samochodu. Wyniki wyszukiwania obejmują oprócz lokalizacji także informacje o cenach i godzinach otwarcia. Wyszukiwanie można rozpocząć samodzielnie lub nastąpi ono automatycznie po przekroczeniu zdefiniowanego poziomu paliwa w zbiorniku.
INFORMACJA O POBLISKICH RESTAURACJACH, BANKOMATACH, KINACH
W systemie nawigacji nowego Golfa zapisywane są lokalizacje restauracji, bankomatów czy kin. Jeśli znajdziemy się w ich pobliżu, na mapie pojawią się odpowiednie ikony. Dodatkowo dzięki funkcji Moje Cele specjalne można zaimportować do systemu nawigacji samochodu własne cele specjalne (POI) już przed rozpoczęciem podróży.

Z miłości do... auta!

Kochamy nasze samochody, nadajemy im imiona, wspominamy wspólne wyprawy i przygody. Traktujemy auto jak członka rodziny i tak o nie dbamy. Bo samochód może być przyjacielem każdego.

Z pewnością pamiętacie swój pierwszy samochód. Jaki by nie był, zawsze pozostanie tym pierwszym, który już zawsze będziemy wspominać z sentymentem. Wiele osób ma także swoje motoryzacyjne marzenia, wzdycha do określonych modeli, śniąc o tym, że kiedyś je w końcu spełni. Inne osoby przywiązują do konkretnych marek i modeli, wymieniając je tylko na młodsze roczniki. Przywiązują się do czcionki na klawiszach, układu deski rozdzielczej, rozwiązań we wnętrzach. I tutaj ogromne nadzieje pokładane są w projektantach, którzy starają się, żeby nowy model nawiązywał do poprzedniego, ale żeby przejście było gładkie i przyjemne. Do tej kategorii należą modele kultowe, które - tak jak Golf VW - są obecne na rynku od kilkudziesięciu lat i wciąż cieszą się niesłabnącą popularnością.

Fot. VWFot. VW
Fot. VWFot. VW

Dla każdego, nie tylko wybranych
Z badań wynika, że samochód przestał być dla nas wyznacznikiem statusu i luksusem, a stał się przedmiotem codziennego użytku. Przeciętnie spędzamy w aucie przez całe życie prawie cztery lata, z czego dwa lata i siedem miesięcy jako kierowcy. To pewnie dlatego najważniejsze w samochodzie jest dla nas jego bezpieczeństwo. Liczy się także ekonomiczność samochodu i jego niezawodność.
W przypadku modeli, które przez dziesięciolecia są na rynku ulepszanie ich i zaspokajanie potrzeb użytkowników jest naturalną koleją rzeczy. VW doskonale zna swoich użytkowników obojga płci, dlatego jest w stanie w kolejnych modelach Golfa zaproponować rozwiązania idealnie trafiające w potrzeby - zwłaszcza te dla kierowców najważniejsze.

  • Misio, RTV-ka, pszczółka

    Misio, RTV-ka, pszczółka

    Polacy kochają swoje auta. Tak przynajmniej deklarujemy w badaniach. Liczba miłośników własnych czterech kółek jest imponująca – 71 proc. przebadanych przez AAA Auto kocha swój samochód. A miłość okazuje na wiele, bardzo konkretnych sposobów: regularnie jeżdżąc do myjni i odkurzając wnętrze, kupując gadżety i zapachy, tuningując samochody i nadając im pieszczotliwe imiona.

  • Jasno/ciemno

    Jasno/ciemno

    Żeby samochód polubić i się z nim zaprzyjaźnić auto musi dawać się lubić. Dostosowywać się, odpowiadać na nasze potrzeby, mile zaskakiwać. Tak jak we wnętrzach swoich mieszkań staramy się stworzyć niepowtarzalny, intymny klimat, tak samo w samochodzie możemy odtworzyć najlepsze dla nas warunki – sterując intensywnością rozmieszczonego w środku oświetlenia.

  • Wygoda

    Wygoda

    Kierowcy skarżący się na problemy z kręgosłupem docenią także troskę, z jaką do ich pleców podeszli projektanci – fotel ma 14-kierunkową regulację ustawień, jest podgrzewany, a dodatkowo w odcinku lędźwiowym można zafundować sobie masaż!

  • Inteligentnie ekonomiczny

    Inteligentnie ekonomiczny

    Polacy cenią ekonomiczność samochodów, doceniają oszczędną jazdę. VW to rozumie, dlatego pozwala na wybranie naszego ulubionego sposobu jazdy (od sportowej po komfortową) starając się przy tym, by silnik pracował ekonomicznie i bardziej ekologicznie. Piękny, inteligentny, dbający o bezpieczeństwo, pomocny, uważny na każde skinienie ręki. Brzmi jakbyśmy pisali o czymś więcej niż tylko samochód.

  • Bez słów

    Bez słów

    Kto by nie chciał, żeby samochód rozumiał go bez słów i w lot łapał, o co nam chodzi? Skoro traktujemy auto jak członka rodziny, to czemu nie miałby to być inteligentny partner? W Golfie znajduje się system Gesture Control, który pozwala na bezdotykową obsługę np. radia.

Mały, ale duży
Każda mieszkająca w dużym i zatłoczonym mieście osoba najchętniej chciałaby pogodzić w samochodzie pozornie skrajne cechy. Idealny samochód jest niewielki (taki, żeby nie było problemów z zaparkowaniem go w centrum), ale wystarczająco przestronny w środku, żeby w razie potrzeby można nim było przewieść większe pakunki. I Golf taką możliwość daje. Dodatkowo pomagając unieruchomić paczki specjalnymi pasami.
Skoro już przy parkowaniu jesteśmy. Wiemy, że wśród kierowców są mistrzynie parkowania tyłem, czempioni wykonywania koperty na wzniesieniach i gwiazdy parkowania na grubość lakieru. Teraz jednak superbohaterowie naszych ulic mogą zdać się na wzór precyzji, czyli asystenta parkowania. Wyposażony w czujniki system oceni, czy zmieścimy się w dane miejsce, a później przy kontroli kierowcy pomoże w nim zaparkować, i z niego wyjechać. Proste?

Fot. VWFot. VW

Na co zwrócić uwagę kupując nowy samochód? Można zaoszczędzić kilka tysięcy złotych

Co z tego, że kupisz samochód w okazyjnej cenie, skoro później krocie będziesz wydawać na naprawy, przeglądy czy paliwo? O tym, jak naprawdę mądrze wybrać nowe auto - w naszym wideo.

Cena zakupu nowego samochodu to nie wszystko. Liczy się całkowity koszt jego użytkowania. Warto wziąć pod uwagę m.in. jak szybko auto traci na wartości, ile pali, jak często musi przechodzić przeglądy czy co obejmuje gwarancja. Dzięki przemyślanemu wyborowi można zaoszczędzić tysiące złotych.
Inna sprawa to finansowanie zakupu, a w zasadzie decyzja, czy faktycznie najlepiej jest samochód kupić. Przykładowo, Volkswagen, w ramach programu finansowego EasyDrive, umożliwia korzystanie z danego samochodu przez 3-4 lata, a następnie podjęcie decyzji - spłacić go i mieć na własność czy zacząć korzystać z kolejnego auta. To ciekawe rozwiązanie szczególnie dla osób, które lubią zmieniać samochody.

5 wyjątkowych miejsc, do których dojedziesz samochodem

Wiosna to idealny moment na odkrycie wspaniałych miejsc w Polsce, do których bez problemu dojedziesz samochodem, a na miejscu czeka mnóstwo atrakcji: zabytki, ciekawe miejsca i piękny krajobraz. To gdzie ruszamy?

Hajnówka i Puszcza Białowieska

Nazywana "bramą Puszczy Białowieskiej", Hajnówka to miejscowość położona na Podlasiu, tuż obok Białowieskiego Parku Narodowego. Spędzić czas w tym miejscu możemy bardzo aktywnie korzystając z licznych tras rowerowych i szlaków turystycznych.

Jedną z atrakcji turystycznych w tym miejscu, która zainteresuje nie tylko dorosłych, ale również dzieci jest możliwość zobaczenia żubrów z bliska w Rezerwacie Pokazowym Żubrów. Te zwierzęta to również symbol miasta. Na terenie Puszczy Białowieskiej można również wyruszyć w podróż Turystyczną Kolejką Wąskotorową, które kursuje tu przez cały rok.

W Muzeum Kowalstwa i Ślusarstwa oraz Muzeum Kultury Białoruskiej bliżej poznamy historię tego miasta oraz jego mieszkańców a w Parku Miniatur Zabytków Podlasia możemy podziwiać charakterystyczną dla tego regionu kolorową architekturę drewnianą, obiekty sakralne, pałace.

<b>ŻUBR, BIAŁOWIESKI PARK NARODOWY</b> Fot. iStockphotoŻUBR, BIAŁOWIESKI PARK NARODOWY Fot. iStockphoto
Puszcza Białowieska to ostatni na niżu Europy las naturalny, o charakterze pierwotnym, jaki przed wiekami rozciągał się w strefie lasów liściastych i mieszanych. Warto go odwiedzić.
Olsztyn nie tylko znajduje się na pięknym pojezierzu, ale również stwarza okazję do odwiedzenia drugiego co do wielkości planetarium w Polsce. To przepis na weekendową przygodę!
Słowiński Park Narodowy słynie z przepięknych ruchomych wydm, które tworzą krajobraz, o jaki trudno gdziekolwiek indziej
Tak zdobionych domów, płotów i drzew, jak w Zalipiu, nigdzie nie widzieliście. To przykład rodzimego wzornictwa, z którego można czerpać inspiracje garściami! Na tę wycieczkę koniecznie trzeba zabrać aparat.
Poznań jest jednym z najbardziej urokliwych miast w Polsce, ze swoim ślicznym kolorowym Starym Miastem, rogalami marcińskimi i pięknymi parkami.
DOKĄD NA WEEKEND? POLSKA, JAKIEJ NIE ZNASZ Fot. iStock

Olsztyn

Jeziora, lasy, zabytki i gwiazdy są tu na wyciągnięcie ręki. Olsztyn to miasto, które ma wiele do zaoferowania turystom nie tylko w sezonie wakacyjnym.
Zaledwie parę kilometrów od olsztyńskiej Starówki znajdziemy się na Jeziorem Ukiel. Tu nie ma miejsc na nudę. Wylegiwanie się na plaży, kąpiel w jeziorze lub spacer promenadą tu wszystko jest możliwe. Dodatkowo możemy skorzystać z całego zaplecza sportowego - pograć w siatkówkę koszykówkę czy wypożyczyć kajak, rowerek wodny.
W Olsztynie znajduje się drugie co do wielkości planetarium w Polsce. Seans pod kopułą gwiaździstego nieba robi wrażenie, a dodatkowo poznamy odpowiedzi na pytania - dlaczego świeci słońce oraz jak zmieniają się pory roku.

<b>POJEZIERZE OLSZTYŃSKIE</b> Fot. iStockPOJEZIERZE OLSZTYŃSKIE Fot. iStock
<b>SŁOWIŃSKI PARK NARODOWY</b> Fot. iStockSŁOWIŃSKI PARK NARODOWY Fot. iStock

Łeba i Słowiński Park Narodowy

Długie spacery brzegiem morza, wylegiwanie się na piasku, jeśli tylko pogoda dopisze, to coś, o czym marzymy, kiedy myślimy o majówce. Dobrym kierunkiem może być Łeba. Ta nadmorska miejscowość oferuje turystom wiele atrakcji, a przede wszystkim stąd blisko do Słowińskiego Parku Narodowego.
Znajdują się tu niesamowite piaszczyste ruchome wydmy, które osiągają wysokość ponad 30 m. n.p.m. Wydmowy szlak dla turystów to pięciokilometrowy odcinek Mierzei Łebskiej. Warto wspiąć się na największe wzniesienie - Wydmę Łęcką (ok. 40 m n.p.m.). Ze szczytu rozciąga się niesamowity widok na wydmy oraz jezioro Łebsko i Bałtyk.

Zalipie

Tu wszystko jest ręcznie malowane, od domów po przedmioty domowego użytku, a nawet psie budy czy kurniki.

Zalipie to niewielka wieś położona na Powiślu Dąbrowskim, zaledwie 60 km od Krakowa. Słynie z tradycji ozdabiania domów i przedmiotów codziennego użytku oryginalnymi ludowymi motywami.

Ta niezwykła tradycja narodziła się w Zalipiu na przełomie XIX i XX wieku i jest pielęgnowana z pokolenia na pokolenie, aż do dziś. Skąd pomysł na kolorowe malunki? Powód jest prosty: ówczesne kobiety chciały odnowić swoje domostwa i ożywić je kolorami.

<b>ZALIPIE</b> Fot. iStockZALIPIE Fot. iStock

  • Fontanna Wolności pozwala poczuć się, jak we wnętrzu wodospadu. Wysokie na 9 metrów skrzydła wykonane są z małych, ręcznie formowanych szklanych elementów i przypominają żagle, pod którymi znajduje się drewniana kładka dla spacerujących. Niektórzy dostrzegają w niej inspirację budowlami Santiago Calatravy, inni żagiel wypełniony wiatrem lub ściankę wspinaczkową



  • Rzeźba koziołków zdobiąca wieżę ratusza jest symbolem Poznania. Codziennie o 12.00 dzięki mechanizmowi, na którym są osadzone, można obserwować, jak się bodą rogami.



POZNAŃ (OD L.): RYNEK STAREGO MIASTA, BRZEG WARTY, FONTANNA WOLNOŚCI, KOZIOŁKI NA RATUSZU, RATUSZ Fot. iStock

Poznań

W stolicy Wielkopolski, Poznaniu nie sposób się nudzić. Swój pobyt najlepiej zacząć od wizyty w Rogalowym Muzeum Poznania, gdzie nie tylko będziemy mogli wziąć udział w lekcji wypieków słynnych Rogali Świętomarcińskich, ale również nauczymy się poznańskiej gwary.

W samo południe warto wybrać się na najbardziej kolorowy rynek w Polsce. Tam codziennie na wieży Ratusza ukazują się dwa koziołki, które trykają się rogami 12 razy.

Chwilę wytchnienia znajdziemy w Poznańskiej Palmiarni. To miejsce z ponad stuletnią tradycją, z mnóstwem egzotycznych roślin, motyli i zwierząt. Znajdziemy tu około 17 000 roślin należących do 1100 gatunków, przechadzając się wśród nich można natknąć się na papugi, żółwie czy legwany. Wrażenia wzbogaca również dźwięk żywych ptaków i szum wody. Palmiarni posiada także akwaria pełne gatunków ryb z całego świata.

KOMFORTOWA PODRÓŻ W NOWOCZESNYM STYLU

System Car-Net z najnowszą funkcją Guide & Inform to niezastąpiony asystent podróży.
W ramach Guide & Inform kierowca na bieżąco informowany jest o korkach i innych utrudnieniach drogowych. Ponadto Guide & Inform wzbogaca nawigację satelitarną o internetową wyszukiwarkę adresów, celów specjalnych i innych miejsc. W dowolnej chwili można łatwo sprawdzić informacje o różnych obiektach w pobliżu: bankomatach, parkingach, restauracjach, stacjach paliw, kinach i wielu innych. Wybrane obiekty można od razu dodać do istniejącego planu podróży jako punkt pośredni lub miejsce docelowe – trasa wówczas zostanie automatycznie obliczona i rozpocznie się nawigowanie. Dostępna jest również szczegółowa prognoza pogody aktualizowana na bieżąco (dla aktualnej godziny oraz najbliższej doby i prognoza 3-dniowa) wraz z aktywną mapą opadów (dla najbliższych 90 minut). Prognoza opracowana jest dla miejsca docelowego oraz bieżącej lokalizacji.

INFORMACJA O WOLNYCH MIEJSCACH PARKINGOWYCH
Funkcja Miejsca Parkingowe pomoże bez stresu znaleźć odpowiednie miejsce parkingowe w otoczeniu aktualnej lokalizacji samochodu. Aplikacja pokazuje liczbę łączną oraz liczbę wolnych miejsc parkingowych. Przekazuje także informacje o cenach, godzinach otwarcia i odległościach. Odpowiednie parkingi są wyświetlane na mapie systemu nawigacji.
POGODA
Dzięki usłudze Prognoza Pogody otrzymujemy aktualne informacje o pogodzie w miejscu, w którym się znajdujemy, do którego jedziemy lub w innych, zdefiniowanych wstępnie miejscach. System uwzględnia przy tym przypuszczalny czas przyjazdu. Dane są wyświetlane w sposób czytelny na ekranie systemu nawigacji.
INFORMACJE O KORKACH
Z Informacjami Drogowymi Online zmiany na trasie są uzupełniane o aktualne informacje drogowe z Internetu na bieżąco. Dzięki temu odpowiednio wcześnie otrzymujemy ostrzeżenie o korkach, zakłóceniach ruchu i możliwych objazdach.
NEWSY
Aplikacja Wiadomości dostarcza informacji o zdarzeniach, które nas interesują. Aktualne wiadomości z portalu, który został uprzednio dodany do aplikacji, są wyświetlane na ekranie systemu nawigacji. Można więc podróżować spokojnie, śledząc jednocześnie aktualne wydarzenia.
INFORMACJA O STACJACH BENZYNOWYCH WRAZ Z CENAMI PALIW
Stacje benzynowe: Usługa Stacje Benzynowe przekazuje informacje o stacjach paliw w najbliższym otoczeniu samochodu. Wyniki wyszukiwania obejmują oprócz lokalizacji także informacje o cenach i godzinach otwarcia. Wyszukiwanie można rozpocząć samodzielnie lub nastąpi ono automatycznie po przekroczeniu zdefiniowanego poziomu paliwa w zbiorniku.
INFORMACJA O POBLISKICH RESTAURACJACH, BANKOMATACH, KINACH
W systemie nawigacji nowego Golfa zapisywane są lokalizacje restauracji, bankomatów czy kin. Jeśli znajdziemy się w ich pobliżu, na mapie pojawią się odpowiednie ikony. Dodatkowo dzięki funkcji Moje Cele specjalne można zaimportować do systemu nawigacji samochodu własne cele specjalne (POI) już przed rozpoczęciem podróży.

Przyszłość dzieje się na naszych oczach

Motoryzacja, jaką znamy powoli odchodzi w zapomnienie, a my stoimy u progu wielkiej rewolucji. Jeszcze parę lat temu wiele osób w to wątpiło, ale teraz nikt nie ma już wątpliwości – przyszłością samochodów są silniki elektryczne. Volkswagen jest jednym z liderów w segmencie elektryków. Co więcej, marka szykuje się do prawdziwej ofensywy. Niemcy planują wprowadzić do sprzedaży aż 30 napędzanych prądem modeli do 2025 roku. Elektryfikacja obejmie wszystkie segmenty - od aut najmniejszych po dostawczaki. Już w 2030 elektryki mają stanowić 33% sprzedaży całego koncernu.

VOLKSWAGEN I.D. BUZZ Fot. VWVOLKSWAGEN I.D. BUZZ Fot. VW

Volkswagen e-Golf

Jednak wcale nie musimy czekać jeszcze kilku lat, by już dzisiaj przejechać się w pełni elektrycznym samochodem, który zaoferuje nam rozsądny zasięg i sprawdzi się jako niezawodny kompan podczas codziennej jazdy. Już od jakiegoś czasu Volkswagen ma w swojej ofercie elektryczną odmianę ulubionego auta Europejczyków, Golfa. Volkswagen e-Golf, bo o nim mowa, to prekursor nowoczesnej „e-mobility” na szeroką skalę. Choć z polskiej perspektywy może się nam się wydawać na razie ciekawostką, to Volkswagen e-Golf na wielu rynkach jest prawdziwym bestsellerem. Choćby w Norwegii, gdzie Golf od dawna okupuje pierwsze miejsce w zestawieniu największych hitów sprzedażowych, a wersja oznaczona literą „e” odpowiada za znaczny procent sprzedaży.



Volkswagen e-Golf to samochód przełomowy – oferuje nowoczesny, przyjazny środowisku napęd, nie traci nic na walorach praktycznych, za które kierowcy kochają Golfa, a do tego jest przystępnie wyceniony. Przyzwyczailiśmy się, że elektryki są koszmarnie drogie, a na ich zakup stać tylko najbogatszych. Volkswagen e-Golf to zmienił.
Volkswagenem e-Golfem warto się zainteresować właśnie teraz. Kompakt z Wolfsburga przeszedł pod koniec roku poważny lifting i również na pokład wersji elektrycznej zawitało kilka bardzo ważnych zmian. Pojawiły się nowe reflektory oraz światła do jazdy dziennej LED. Charakterystyczna niebieska poświata na pokrywie chłodnicy oraz lampy w kształcie litery "C" wbudowane w zderzak sugerują już z daleka, że mamy do czynienia z wersją na prąd. Kilka zmian pojawiło się także we wnętrzu samochodu.

VOLKSWAGEN E-GOLF

W centralnej części kokpitu znajdziemy nowy system multimedialny o przekątnej 9,2 cala oferujący obsługę najnowszych technologii. Do tego na liście wyposażenia pojawiły się takie systemy bezpieczeństwa jak Front Assist, City Emergency Braking oraz Pedestrian Monitoring.
Najważniejsze jednak jest to, co zmieniło się „pod maską”. Silnik elektryczny oferuje teraz 136 KM maksymalnej mocy, dzięki czemu samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,6 sekundy. Jednak najbardziej klienci ucieszą się z większego zasięgu, dzięki zastosowaniu baterii o pojemności 35,8 kWh. Zgodnie z normą NEDC Volkswagen e-Golf przejedzie nawet 300 km na pełnej baterii! To wynik więcej niż bardzo dobry.
Nowy e-Golf sprawdzi się nie tylko podczas dojazdów do pracy, jazdy
po mieście czy wypadu do sklepu.

Z nowymi, większymi akumulatorami można spokojnie planować wycieczkę, np. na działkę, bez nerwowego sprawdzania, gdzie na trasie znajdziemy stację szybkiego ładowania.
Volkswagen e-Golf to dziś. Volkswagen jednak szykuje już dwa samochody, które zrewolucjonizują jutro motoryzacji.

Volkswagen I.D.

Pierwszy z nich zobaczyliśmy podczas ubiegłorocznego Salonu Samochodowego. To Volkswagen I.D. - koncept samochodu elektrycznego i bezpośrednia zapowiedź produkcyjnego modelu, który na ulice ma wyjechać już w 2020 roku.

  • VOLKSWAGEN I.D.

    VOLKSWAGEN I.D.

    Do opisu tego samochodu Volkswagen używa ciekawych porównań ze swoimi najbardziej udanymi autami. Produkcyjny I.D. będzie modelem tak przełomowym jak kiedyś Garbus. VW Beetle zmotoryzował Niemcy i Europę, I.D. ma przynieść pod strzechy silniki elektryczne.

  • WNĘTRZE

    WNĘTRZE

    Rozmiarami będzie bardzo zbliżony do Volkswagen Golfa. Jednak przy wymiarach auta kompaktowego wnętrze ma zaoferować tyle przestrzeni co w Passacie.

  • KONSTRUKCJA

    KONSTRUKCJA

    Volkswagen I.D. został zbudowany na nowej platformie koncernu MEB, którą zaprojektowano specjalnie dla samochodów elektrycznych.

  • WYDAJNOŚĆ

    WYDAJNOŚĆ

    Szacowany zasięg na jednym ładowaniu waha się między 400 a 600 km. Wiemy też, że koncern pracuje nad technologią szybkiego ładowania - mowa nawet o 100% w 15 minut. Sercem I.D. jest elektryczny motor o 168 KM mocy.


I.D. Buzz

Na kolejnych wielkich targach, tym razem w Detroit, Volkswagen pokazał drugi koncept z rodziny I.D.. I.D. Buzz to "Microbus przyszłości". Buzz jest rozwinięciem pomysłów, jakie zobaczyliśmy w jeszcze wcześniejszym koncepcie Budd-e. On również został zbudowany na bazie platformy MEB, ale za jego napędzanie odpowiadają dwa, współpracujące ze sobą silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu. Łącznie oferują 369 KM mocy. Wskazówka prędkościomierza mija pierwszą setkę po 5 sekundach. A co z zasięgiem? Umieszczone w podłodze baterie mają 111 kWh pojemności i wystarczą na 434 km na jednym ładowaniu.
Długość konceptu to prawie 5 metrów. Jedną z głównych zalet Volkswagena I.D. Buzz ma być niezwykle przestronna kabina. Na pokładzie będzie mogło podróżować nawet 8 osób.

KONCEPT VOLKSWAGEN I.D. BUZZ Fot. VWKONCEPT VOLKSWAGEN I.D. BUZZ Fot. VW


WNĘTRZE MODELU I.D. BUZZ Fot. VWWNĘTRZE MODELU I.D. BUZZ Fot. VW

Co ważne, wnętrze będzie można konfigurować praktycznie w dowolny sposób – część elementów (np. fotele) można zdemontować, a pozostałe przesunąć zgodnie z potrzebą.
Futurystyczne wnętrze naszpikowane jest nowoczesnymi rozwiązaniami - dużym ekranem, wyświetlaczem head-up czy aktywnymi systemami bezpieczeństwa.

Obydwa koncepty I.D. zostały wyposażone w zaawansowany system autonomicznej jazdy. Volkswagen zapowiada, że będzie gotowy zainstalować w pełni samodzielnego autopilota do produkcyjnego samochodu już w 2025 roku.

Najnowsze rozwiązania technologiczne

Przy okazji faceliftingu Volkswagen wyposażył Golfa w szereg nowych systemów bezpieczeństwa. Jak działają?

Volkswagen Golf zawsze wyznaczał trendy w segmencie. Nie inaczej jest z jego najnowszą odsłoną. Najczęściej kupowane auto w Europie jako jedyne w klasie ma system multimedialny z funkcją rozpoznawania gestów i klasyczne zegary zastąpione wyświetlaczem. Ponadto inżynierowie wyposażyli go w szereg systemów wspierających kierowcę. Sprawdziliśmy, jak działają.

Faceci działają, a nie dyskutują – na tym polega męska przyjaźń. Nie musisz od razu poświęcać wszystkiego, by utrwalić tę relację. Bo do przeżycia fajnej przygody z kumplami niepotrzebne są wojaże na skraj świata.

Amerykańscy badacze nie przeprowadzili jeszcze stosownych badań na temat zdarzeń cementujących męską przyjaźń. Zrobiliśmy to za nich. Prezentujemy listę pięciu rzeczy, które choć raz w życiu powinna zrobić każda szanująca się paczka zaprzyjaźnionych facetów. Odkurzcie stare plecaki, weźcie wolny weekend i przeżyjcie przygodę jak za starych dobrych lat, której nie powstydziliby się nawet Poldek z Dudusiem!

<b>OPEN'ER FESTIWAL</b> Fot. Materiały prasoweOPEN'ER FESTIWAL Fot. Materiały prasowe

Festiwal muzyczny

Powiedzmy sobie otwarcie: nie ma nic piękniejszego niż wyjazd z kumplami na kilkudniową imprezę, podczas której czas odmierzasz od koncertu do koncertu, a porankami budzi cię wyjątkowa atmosfera pola namiotowego. Jako festiwalowi mainstreamowcy oczywiście polecamy gdyńskiego Open’era: jest bezpiecznie, światowo, można poznać mnóstwo ciekawych ludzi. A kiedy znudzą cię muzyczne popisy europejskich gwiazd, zawsze możesz zająć się czymś innym, bo flagowa impreza Alter Artu staje się powoli wydarzeniem multimedialnym: są pokazy mody, teatralne spektakle oraz różnorodne strefy partnerów.



W tym roku line-up jest wyjątkowo mocny. Na scenie głównej zagrają m.in. Foo Fighters, Radiohead i The Weeknd. A to jeszcze nie koniec muzycznych ogłoszeń oraz niespodzianek.
Do Gdyni dojeżdżają pociągi, a na teren festiwalu specjalne autobusy, ale zastanów się, czy wygodniej nie będzie podróżować samochodem. Zostawiacie go na miejscu (jest specjalny parking), a w razie potrzeby organizujecie samochodową imprezę!

<b>CZOŁG DO WYNAJĘCIA</b> Fot. iStockCZOŁG DO WYNAJĘCIA Fot. iStock

Jazda czołgiem

Widziałeś „Furię” z Bradem Pittem? Albo poczciwych „Czterech pancernych”? I co, nie masz ochoty na „odłamkowym, cel, pal!”? Dawaj na Węgry, pod Budapeszt (do Varpaloty), gdzie można wynająć czołg i pojeździć nim po poligonie. Uważaj, to jest dobre: możesz go prowadzić! Oprócz tego są bojowe wozy piechoty, samobieżne działa opancerzone, amfibie...

W cenie są ubrania ochronne (jeśli chcesz), możesz dopłacić za profesjonalnego fotografa (lub sam pstrykać fotki).

Na miejscu można zamówić obiad, a nawet przenocować w namiocie. Poligon działa cały rok, również gdy pogoda jak pod psem. Jak piszą organizatorzy: im więcej błota, tym więcej zabawy!

Jeśli jednak od namiotu na poligonie wolicie hostel w Budapeszcie – po przygodach rodem z „Czterech pancernych” czeka na was bogate nocne życie węgierskiej stolicy. To miasto słynie z wspaniałych łaźni, pysznego jedzenia i doskonałego wina. Nawet samochodem podróż nie zabierze ci przesadnie dużo czasu.

<b>PARLAMENT W BUDAPESZCIE</b> Fot. CCPARLAMENT W BUDAPESZCIE Fot. CC

Najdziksze miejsca w Polsce

A gdyby tak rzucić wszystko i pojechać z kumplami w miejsca, gdzie odpoczniesz od Facebooków, McDonaldsów i innych przybytków cywilizacji? W Polsce znajdziesz jeszcze parę miejsc, gdzie – wspólnie z kumplami – odmówicie „modlitwę za dzikich w sercu, trzymanych w klatce”, mówiąc wzniośle Tennessym Williamsem.

Możecie na przykład wybrać się na Przylądek Stilo: nie ma tu dyskotek oraz wszechobecnych smażalni ryb, jest za to ponad 100-letnia latarnia morska, jedna z dwóch w Polsce w całości wykonanych z metalu.



Możecie ruszyć w Beskid Niski, bo to najdziksze pasmo górskie w tym kraju, gdzie czekają na was nie tylko kolejne szczyty do zdobycia, ale również chociażby skansen łemkowski w Zyndranowej.

Fani zbiorników wodnych? Zdecydujcie się na Bagna Biebrzańskie będące jedną z największych ostoi dzikiej przyrody w Europie. Choć ciągną tam ornitologowie z całego świata (do tej pory zaobserwowano tam ponad 250 gatunków ptaków) bez obaw – nie doświadczycie przesadnych tłumów, więc spokojnie będziecie mogli kontemplować piękno natury.


We wszystkie z prezentowanych miejsc proponujemy wybrać się samochodem: bo to komfort, wygoda i niezależność. Nie musicie użerać się z wiecznymi opóźnieniami i kłopotliwymi współpasażerami. Zwłaszcza jeśli podróżujecie autem przystosowanym do dalekiej jazdy, wyposażonym w szereg mobilnych funkcji, usprawniających prowadzenie. Takim jak Volksvagen Golf VII.
Najnowsza odsłona kultowego modelu to – jak zapewnia producent – kamień milowy dla kolejnej generacji. Kierowcy otrzymują przede wszystkim nowatorski system Car-Net, który oferuje podróżującym szereg praktycznych usług oraz pomocnych aplikacji, a stałe połączenie z Internetem umożliwia bieżącą kontrolę ruchu na trasie i modyfikowanie jej pod kątem czasu dotarcia do celu (pojawiają się również ostrzeżenia np. o oblodzeniu drogi). Ponadto Car-Net znajdzie dla was parking, restaurację czy stację benzynową (to nieoceniona opcja, zwłaszcza gdy zapuszczamy się w nowe dla nas tereny). Oczywiście funkcjami można sterować za pomocą smartfona.
Chyba nie masz co zwlekać. Bierz kumpli, pakujcie manatki i ruszajcie na przygody życia! Lepiej potem narzekać, niż żałować, że się nie spróbowało.

.
.