Rozumiemy się bez słów

Volkswagen Golf. Prawdziwa przyjaźń na lata

Volkswagen Golf to ulubiony samochód Europejczyków. Kompakt z Wolfsburga bije rekordy sprzedaży i z roku na roku osiąga coraz lepsze wyniki sprzedaży, zostawiając konkurencję w tyle. Skąd wziął się ten sukces? To wynik wieloletniego dialogu inżynierów, projektantów i kierowców. Volkswagen Golf jest z nami od 1974 roku.

W tym roku Volkswagen Golf przeszedł poważny facelifting. Marka cały czas dopracowuje swój najważniejszy model i wyposaża go w najnowsze technologie i rozwiązania. To wieloletnia przyjaźń - po 43 latach Volkswagen doskonale wie, czego potrzebują kierowcy i stara się wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. Wyniki sprzedaży tylko potwierdzają, że Golfa i europejskich kierowców łączy prawdziwa przyjaźń. Do sprzedaży wchodzi właśnie odświeżona siódma generacja. Co się zmieniło? Delikatnie przeprojektowano przednie reflektory, a tylnym, wykonanym w technologii LED, nadano nowe tło. Volkswagen przeprojektował też zderzaki i końcówki układu wydechowego, a do palety lakierów dodał nowe kolory. Nowe są też wzory felg. Niby niewiele, ale to facelifting, który znaczące zmiany ukrywa we wnętrzu.

Projektanci Volkswagena garściami czerpią z doświadczenia, jakie zebrali przez siedem generacji. Golf przez ten czas znakomicie poznał swoich kierowców. Od dekad uchodzi za wzór intuicyjności. Nowy model wprowadza rozwiązanie, które do tej pory znaliśmy jedynie z segmentu premium. To Active Info Display, czyli wyświetlacz ciekłokrystaliczny wkomponowany w miejsce klasycznych zegarów. Dzięki temu tuż przed oczami kierowcy mogą pojawiać się np. wskazania nawigacji. To wygodne rozwiązanie znacznie ułatwia obsługę samochodu. Pozwala skupić się na jeździe i nie odrywać wzroku od drogi, by zerknąć na ekran. Najważniejsze informacje mamy wciąż przed sobą. Kolejną ważną nowością jest unowocześniony system multimedialny z funkcją sterowania gestem, którego obsługa przypomina korzystanie ze smartfona. Działa bardzo sprawnie i intuicyjnie, a w środku w mgnieniu oka odnajdą się wszyscy, dla których telefon jest przedłużeniem ręki. A takich kierowców jest przecież coraz więcej.

<b>VOLKSWAGEN GOLF</b>  Fot. VWVOLKSWAGEN GOLF Fot. VW
<b>VOLKSWAGEN GOLF</b>  Fot. VWVOLKSWAGEN GOLF Fot. VW

Active Info Display i funkcja sterowania gestem, to nie wszystkie nowości, jakie przygotował dla nas Volkswagen. Golf od zawsze starał się wychodzić naprzeciw kierowcom i ułatwiać im życie. A czy jest coś bardziej irytującego za kółkiem niż wyczerpująca i nużąca jazda w korku? Nowy Golf ma na to sposób - jako pierwszy samochód w segmencie został wyposażony w opcjonalny system jazdy w korku. To po części autonomiczny tryb jazdy, w którym samochód (do prędkości 60 km/h) sam przyspiesza i hamuje, utrzymując bezpieczną odległość za poprzedzającym pojazdem. Jedynym warunkiem, który musi spełnić kierowca, jest trzymanie rąk na kierownicy. Dzięki temu nawet jazda w godzinach szczytu może być przyjemnością.

Nowy Golf wyposażony jest w szereg nowoczesnych rozwiązań, m.in. awaryjne hamowanie z funkcją wykrywania pieszych, asystentów pasa i parkowania, system monitorowania martwego pola i system zapobiegający kolizjom.
Nowy duży ekran systemu multimedialnego. Ma aż 9,2 cala, jest bardzo czytelny i błyskawicznie reaguje na dotyk. System, jako pierwszy w klasie, obsługuje gesty.
Wirtualny kokpit to rozwiązanie, które do tej pory dostępne było tylko w drogich samochodach klasy premium. Teraz trafiło na pokład popularnego Golfa.
Niemiecka jakość i ergonomia na najwyższym poziomie. Golf to wzór w klasie, a jego obsługa jest bardzo intuicyjna – wszystko mamy pod ręką, dokładnie tam, gdzie powinno być.
O przyjemny klimat we wnętrzu dba nastrojowe, ambientowe oświetlenie. Tego typu światła to nie tylko nowoczesny design po zmroku, ale także utrzymanie optymalnego natężenia oświetlenia wewnątrz auta.
WSZYSTKO POD RĘKĄ - WNĘTRZE NOWEGO VOLKSWAGENA GOLFA Fot. VW

Przyjaźń Volkswagena Golfa i kierowców trwa. Ten związek zrozumiemy, kiedy zajrzymy do oferty silnikowej tego kompaktowego auta. Volkswagen przygotował propozycję dosłownie dla każdego klienta. Znajdziemy tam kilka różnych oszczędnych i wydajnych silników benzynowych TSI i wysokoprężnych TDI. Na szczycie oferty znajduje się oczywiście potężny Golf R. To król hot-hatchy w swojej klasie. Ma teraz 310 KM! Napęd to oczywiście 4Motion. Osiągi? 4,6 sekundy do pierwszej setki i maksymalna prędkność 250 km/h.

Wraz z liftingiem Golf otrzymał zupełnie nowy silnik benzynowy 1.5 TSI, który docelowo zastąpi motor o pojemności 1,4 l. 1.5 TSI to nowoczesny silnik, który już w bazowej, 130-konnej odmianie oferuje system dezaktywacji cylindrów. Jak to działa? Jeśli system uzna, że kierowca nie wykorzystuje potencjału wszystkich cylindrów, w ułamku sekundy odłączy część z nich, by obniżyć zużycie paliwa. Volkswagen chwali się, że dzięki temu nowy Golf 1.5 TSI zużywa o litr benzyny mniej niż konkurenci z podobnymi silnikami.

Volkswagen Golf jest wzorem w segmencie, a nowy Golf odjeżdża konkurencji jeszcze dalej. Na rynku trudno znaleźć równie intuicyjny i przyjazny kierowcy samochód. 43 lata doświadczenia i dialogu z klientami poskutkowało najlepszym kompaktem w klasie. Wszystko zaczęło się w 1974 roku.

Volkswagen Golf musiał zmierzyć się z niełatwym zadaniem - zastąpić w ofercie niezwykle popularnego Garbusa (ponad 21,5 miliona sprzedanych egzemplarzy).

Zadanie zaprojektowania następcy VW Beetle przypadło w udziale zespołowi Volkswagen Design i słynnemu projektantowi Giorgetto Giugiaro. Pierwszy Volkswagen Golf z taśmy produkcyjnej zjechał dokładnie 29 marca 1974 roku. W Volkswagenie rozpoczęła się nowa epoka, po wielu latach produkcji Garbusa z silnikiem z tyłu nadszedł czas silnika zamontowanego poprzecznie z przodu i napędu na przednią oś. VW wdrożył tę koncepcję już chwilę wcześniej w Scirocco i Passacie, ale to Golf miał stać się nowym "najpopularniejszym samochodem na świecie".

VOLKSWAGEN GOLF PRZESZEDŁ DŁUGĄ DROGĘ OD DEBIUTU W 1975R. Fot. VW


Nowość z Wolfsburga z miejsca podbiła serca kierowców. Już w drugiej połowie 1976 roku fabrykę Volkswagena opuścił Golf z numerem milion. Zresztą Golfa docenili nie tylko sami kierowcy, ale także dziennikarze motoryzacyjni. W 1975 roku w plebiscycie na Najlepszy Europejski Samochód Roku znalazł się w finałowej trójce.

"Golf oferuje maksimum przestrzeni użytkowej i bezpieczeństwo. Jest bezkompromisowo praktyczny. Niska linia talii czyni go przejrzystym, pochylona ku przodowi maska ułatwia obserwację drogi tuż przed samochodem. Nisko umieszczone tylne okno sprawia, że manewrowanie tyłem jest znacznie łatwiejsze". - tak sukces nowego modelu tłumaczyli sami twórcy.

Wspominając pierwszą generację Volkswagena Golfa po prostu nie sposób nie powiedzieć o chyba najważniejszej jego odmianie. Chodzi oczywiście o legendarnego Golfa GTI. Usportowiony Volkswagen z 1,6-litrowym i 110-konnym silnikiem odmienił nazbyt spokojną klasę kompaktów. Wniósł na drogi trochę szaleństwa. Mimo że to wcale nie Golf GTI był pierwszym "hot-hatchem", to właśnie jemu zawdzięczamy popularyzację gatunku. Bez Volkswagena Golfa nie powstałoby wiele wspaniałych samochodów. Dzisiaj pierwszy Volkswagen Golf GTI to prawdziwa ikona motoryzacji, a kolejne odmiany niemieckiego kompaktu z dopiskiem GTI wciąż rozpalają wyobraźnię kierowców i są obiektem pożądania.

Volkswagen Golf jest z nami od 1974 roku. Przez ten czas na rynku pojawiło się aż 7 generacji. Sprawdźmy jak zmieniał się ulubiony samochód Europejczyków przez 43 lata i czym zdobył serca klientów na całym świecie.

  • Volkswagen Golf I

    Volkswagen Golf I

    To od niego wszystko się zaczęło. Godnie zastąpił popularnego Garbusa i z miejsca stał się sprzedażowym hitem. Kierowcy najmilej wspominają oczywiście kultową wersję GTI.

  • Volkswagen Golf II

    Volkswagen Golf II

    Drugi Golf wyraźnie urósł i stał się jeszcze praktyczniejszy. Klienci oszaleli na jego punkcie, a słupki sprzedaży wystrzeliły w górę. Golf w 1988 przekroczył barierę 10 mln sprzedanych aut (sama dwójka to imponujące 6,41 mln). Co ważne, VW Golf II był też wielkim innowatorem – to właśnie ten model spopularyzował w Europie m.in. napęd 4x4, system ABS, wspomaganie układu kierowniczego czy regulowany katalizator.

  • Volkswagen Golf III

    Volkswagen Golf III

    Trzeci Golf III zgarnął tytuł Europejskiego Samochodu Roku, nie dając konkurentom żadnych szans. W tej generacji producent skupił się głównie na bezpieczeństwie. Auto wyposażono w czołowe poduszki powietrzne, wzmocniono konstrukcję nadwozia, a od 1996 r. ABS stał się standardem. Na pokładzie trójki debiutował system z automatycznym sprzęgłem i funkcją Start-Stop, oraz tempomat. Ważną nowością był też silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem.

  • Volkswagen Golf IV

    Volkswagen Golf IV

    Czwórka zaproponowała obłą stylistykę, którą znamy z dzisiejszych aut producenta. Volkswagen dalej dopracowywał bezpieczeństwo – jako jeden z pierwszych w segmencie wprowadził system ESC oraz asystenta hamulców. W 1998 pojawił się Golf 4Motion z napędem 4x4 i sprzęgłem typu Haldex. W sportowej odmianie R32 (3,2 l, 251 KM) zadebiutowała innowacyjna, dwusprzęgłowa skrzynia DSG.

  • Volkswagen Golf V

    Volkswagen Golf V

    Dalsze ulepszanie modelu. To tu pojawiły się: skrzynia DSG (na szerszą skalę), biksenonowe reflektory, czujniki deszczu, panoramiczny rozsuwany dach czy aż osiem poduszek powietrznych. W ofercie pojawił się uterenowiony Cross Golf, bardzo oszczędny Golf BlueMotion oraz minivan Golf Plus.

  • Volkswagen Golf VI

    Volkswagen Golf VI

    Szósta generacja wprowadzała Golfa w erę nowoczesności. Golf mógł pochwalić się asystentem podjazdu, LightAssist, ParkAssist, trybem rekuperacji, dynamicznym doświetlaniem zakrętów oraz diodowymi światłami z tyłu. Paletę silników poszerzyły jednostki TSI. Słynne turbodiesle TDI przeszły z pompowtryskiwaczy na system Common Rail, co zwiększyło dynamikę przy redukcji zużycia paliwa.

  • Volkswagen Golf VII

    Volkswagen Golf VII

    I tak doszliśmy do aktualnej, siódmej już generacji modelu. Przede wszystkim masę auta zredukowano o blisko 100 kg. Dzięki odchudzaniu i ciągłemu dopracowywaniu silników Niemcom udało się znacznie obniżyć spalanie - nawet o 23%.

Twój Golf - samochód idealnie dopasowany do potrzeb różnych kierowców

Golf to od lat synonim europejskiego bestsellera. Poliftingowa odmiana najnowszej generacji najpewniej utrzyma ten tytuł. To zasługa m.in. bardzo szerokiej palety dostępnych silników i wersji, które sprawiają, że Golf spełnia oczekiwania różnych klientów.

Moc od 85 do aż 310 KM, silniki Diesla, benzynowe i elektryczne, mnogość nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i możliwości personalizacji samochodu – wszystko to sprawia, że Golf pozostaje najbardziej uniwersalnym samochodem w segmencie. Oszczędny czy mocny? Elektryczny czy benzynowy? Hatchback czy kombi? Wybór jest ogromny. Wystarczy wspomnieć, że do napędu Golfa służy 14 różnych wersji silnikowych.

Dla ceniących sportowe doznania
Golfy o tradycyjnym napędzie spełniają się zarówno we flotach jak i w garażach prywatnych klientów. Praktyczne, ergonomiczne, oszczędne – z tymi przymiotnikami każdy kojarzy Golfa. Ale kompakt z Wolfsburga to coś więcej. Dla kierowców ceniących sportowe doznania Volkswagen od lat przygotowuje kultowe GTI. Najnowsza generacja GTI Performance ma pod maską 245-konny silnik 2.0 TSI BlueMotion, który rozpędza niemiecki kompakt do pierwszej setki w 4,8 s. Dla zwolenników silników Diesla Volkswagen przygotował równie sportową odmianę GTD.

<b>VOLKSWAGEN GOLF GTI PERFORMANCE</b> Fot. VWVOLKSWAGEN GOLF GTI PERFORMANCE Fot. VW

Pod jej maską pracuje silnik wysokoprężny o mocy 184 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości aż 380 Nm. W cyklu mieszanym auto zużywa tylko 4,4 l oleju napędowego na 100 km, a potrafi przyspieszać do setki w 5,6 s. To jednak nie koniec.

Flagowym sportowcem pozostaje wersja R, która po faceliftingu jest o 10 KM i 20 Nm mocniejsza niż wcześniej. Volkswagen Golf R dysponuje teraz 310 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Wszystko to przekazywane jest na cztery koła za pośrednictwem 7-stopniowej skrzyni manualnej lub dwusprzęgłowej przekładni automatycznej DSG. Sprint do setki zajmuje 4,6 s, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. W ofercie Volkswagena wersja R dostępna jest też jako kombi. Idealny kompromis między walorami praktycznymi, a emocjami płynącymi z dużej mocy przekazywanej na cztery koła.

NOWY GOLF Z PAKIETEM R-LINE Fot. VW

Dla ceniących względy praktyczne i podróże własnymi ścieżkami
Każda generacja Volkswagena Golfa wyznaczała trendy pod względem ergonomii i przestrzeni. Najnowsza niczym się pod tym względem nie różni. Pięciodrzwiowy hatchback dysponuje ponad 2,6-metrowym rozstawem osi, który docenią pasażerowie siedzący z tyłu - nie brakuje tu miejsca ani na głowę, ani na nogi.

<b>VOLKSWAGEN GOLF VARIANT</b> Fot. VWVOLKSWAGEN GOLF VARIANT Fot. VW

Za ich plecami znajduje się bagażnik o jednej z największych pojemności w segmencie – 380 l. Jednym ruchem ręki – składając tylny rząd siedzeń – można powiększyć go do 1270 l. Jeśli to dla kogoś za mało, Volkswagen wychodzi naprzeciw oczekiwaniom. Praktyczna wersja Variant, czyli kombi, pomieści w bagażniku aż 605 l, a po złożeniu tylnych siedzeń aż 1620 l. Takiej przestrzeni bagażowej Golfowi mogą pozazdrościć niektóre auta z klasy średniej.

Praktyczny Variant dostępny jest – jak inne wersje nadwoziowe – w trzech liniach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Ponadto oprócz tradycyjnej wersji Volkswagen oferuje wspomniane odmiany GTD i GTI Performance oraz – tylko dla Varianta – Alltrack. To uterenowiona wersja dla kierowców ceniących indywidualizm i podróże własnymi ścieżkami. Dzięki podwyższonemu zawieszeniu, dodatkowym osłonom silnika, listwom ochronnym i napędowi na cztery koła 4MOTION doskonale sprawdza się na nieutwardzonych drogach, a przy tym oryginalnie się prezentuje.

Dla ceniących ekologię i nowoczesne technologie
Każdy Golf ma nowoczesne silniki TSI i TDI. Każdego można wyposażyć w nowoczesne systemy, m.in. w Car-Net Guide & Inform, czyli stały dostęp do aktualnych informacji o korkach, pogodzie, etc.; Active info Display, czyli wyświetlacz zastępujący tradycyjne zegary, dzięki któremu kierowca ma dostęp do najważniejszych z jego punktu widzenia informacji od razu w zasięgu wzroku. Nowy Golf występuje też w opcji z systemem multimedialnym obsługiwanym gestami. Ale to nie wszystko. Dla zwolenników alternatywnych napędów Volkswagen przygotował coś więcej.

Golf GTE to hybryda typu plug-in, czyli taka, w której silnik elektryczny współpracuje z motorem benzynowym, a jego akumulator można ładować przy wykorzystaniu zwykłego gniazdka domowego. Nowy Golf GTE może wykorzystywać swoje oba silniki na różne sposoby, zawsze optymalnie dostosowując ich pracę do danej sytuacji.

W ramach trzech intuicyjnych trybów jazdy jest w nim do wyboru tryb wyłącznie elektryczny, idealny do poruszania się w mieście lub terenie zabudowanym - tryb ten umożliwia pokonanie nawet 50 km bez emisji szkodliwych substancji i hałasu. Prawie bezgłośny silnik elektryczny uzupełniono innowacyjną jednostką benzynową 1.4 l TSI z bezpośrednim wtryskiem o mocy 150 KM, zapewniającym doskonałą dynamikę przy niskim zużyciu paliwa. Oba silniki, pracując jednocześnie, są w stanie przyspieszyć Golfa GTE od 0 do 100 km/godz. w 7,6 s. Silniki rozwijają moc systemową 204 KM i imponujący moment obrotowy 350 Nm, pozwalając przy tym uzyskać całkowity zasięg wynoszący 883 km. Baterię silnika elektrycznego można podłączyć do domowego gniazdka. Po maksymalnie 3 godzinach i 45 minutach będzie w pełni naładowana. Baterię można także naładować w publicznych stacjach ładowania lub za pomocą opcjonalnej domowej stacji ładującej - cały proces potrwa wtedy tylko 2 godziny i 15 minut.

<b>VOLKSWAGEN E-GOLF</b> Fot. VWVOLKSWAGEN E-GOLF Fot. VW
<b>VOLKSWAGEN E-GOLF</b> Fot. VWVOLKSWAGEN E-GOLF Fot. VW

Volkswagen oferuje Golfa również w odmianie, która w ogóle nie potrzebuje paliwa do uruchomienia silnika. To najbardziej ekologiczna odmiana niemieckiego kompaktu – e-Golf. W jego przypadku wszystko zostało stworzone z myślą o ochronie środowiska – nawet obręcze kół, które zmniejszają opory powietrza. Mocny, prawie bezgłośnie pracujący silnik nowego e-Golfa doskonale pokazuje, do czego zdolne są nowoczesne silniki elektryczne. Moc maksymalna 100 kW i moment obrotowy 290 Nm, dostępny już od pierwszego obrotu, mówią same za siebie. Parametry te pozwalają rozpędzić samochód od 0 do 100 km/h. w zaledwie 9,6 s. Kluczowe w warunkach miejskich przyspieszenie od 0 do 60 km/h zajmuje jedynie 4,2 s. Hamowanie zwiększa zasięg nowego e-Golfa. Kierowca decyduje o zakresie odzyskiwania energii, wybierając jeden z trybów rekuperacji: od maksymalnego hamowania z pełnym odzyskiem energii po minimalne wytracanie prędkości z niewielkim odzyskiem energii. Zasięg e-Golfa wynosi aż 300 km, a litowo-jonowe baterie można ładować na kilka sposobów.

Jeżeli nowy e-Golf ładowany jest z domowego gniazdka, naładowanie do pełna potrwa około 17 godzin. Po zainstalowaniu opcjonalnej stacji ściennej prądu przemiennego (maks. 32 A) czas ładowania można skrócić do około 5 godzin i 20 minut. Tyle samo będzie trwać ładowanie za pomocą prądu przemiennego na publicznych stacjach ładowania. Najszybciej e-Golf będzie gotowy do dalszej jazdy, jeżeli skorzysta się z publicznych stacji ładowania prądem stałym. Z opcjonalnym systemem szybkiego ładowana CCS bateria będzie w 80 proc. pełna już po 45 minutach.

Najbardziej uniwersalny, praktyczny i ergonomiczny kompakt w klasie, który wyznacza trendy w segmencie – taki zawsze był i takim pozostaje Golf. Volkswagen jeszcze nigdy nie miał aż tak rozbudowanej oferty tego modelu. Silniki benzynowe (TSI), Diesla (TDI), elektryczne (e-Golf), hybrydy typu plug-in (GTE), wersje sportowe (GTI, GTD i R), praktyczne (Variant) i dla indywidualistów (Alltrack) - każdy znajdzie Golfa dla siebie.

Samochód to przyjaciel nie tylko mężczyzn. Na co kobiety zwracają uwagę przy wyborze auta?

Kolor jest dla kobiet najważniejszy przy wyborze samochodu? Bzdura! Stereotypowe przeświadczenie, że panie nie mają pojęcia o motoryzacji, nie odróżniają marek samochodów i na dodatek są fatalnymi kierowcami już dawno powinno odejść do lamusa. Na co więc kobiety zwracają uwagę przy wyborze auta? Które funkcje ułatwiają im życie i uprzyjemniają codzienną jazdę samochodem? Sprawdziliśmy to na przykładzie jednego z najchętniej wybieranych przez kobiety samochodu - nowego Volkswagena Golfa.

Ułatwienia podczas jazdy
Systemy ułatwiające codzienną jazdę docenia każdy. Idealny samochód powinien więc być wyposażony w najnowszą technologię. Nowoczesne kobiety doceniają samochody, w których w standardowym wyposażeniu dostępny jest tempomat. A takim jest na przykład nowy Volkswagen Golf. W wersji Highline standardowo aktywny tempomat ACC mierzy odległość i prędkość pojazdów znajdujących się przed nami. To bardzo przydatna funkcja m.in. podczas jazdy w korkach. Auto potrafi samo ruszać i hamować, utrzymując wybrany odstęp od samochodu poruszającego się przed nami.

Fot. VWFot. VW

Dodatkowe wsparcie
Jazda samochodem bywa czasami zaskakująca. Zmieniające się warunki atmosferyczne lub zachowanie innych kierowców mogą zmuszać nas do gwałtownych reakcji. Nowy Golf jest wyposażony od wersji HL w system obserwacji otoczenia Front Assist. Dzięki temu ostrzega na czas o zbliżającym się niebezpieczeństwie czy samochodzie, który jedzie w naszym kierunku z niepokojącą prędkością. W krytycznych momentach Front Assist automatycznie rozpocznie hamowanie, redukując prędkość.

Wygoda i dużo miejsca
Przestronne wnętrze sprawia, że w aucie można poczuć się swobodnie i wygodnie. To właśnie gwarantuje nowy Golf. Duży bagażnik, wygodne wnętrze, uchwyty (np. na kawę czy telefon) to usprawnienia, bez których nie mogą się obejść podczas codziennego użytkowania auta. Zakupy, wózek dziecięcy, fotelik, torba sportowa z ubraniami na siłownię czy zajęcia fitness - to wszystko musi się gdzieś zmieścić i na do dodatek być łatwo dostępne.
Komfortową jazdę zapewnia jednak nie tylko przestronne wnętrze. Dobry samochód sprawi, że poczujemy się pewnie na drodze. Nowy Golf może zostać wyposażony w napęd na wszystkie koła 4MOTION i rozdziela siłę napędową w zależności od potrzeb każdego z kół. Dzięki temu samochód rewelacyjnie sprawdza się w trasie na każdej nawierzchni.

Fot. VWFot. VW
Fot. VWFot. VW

Doskonała widoczność
Kobiety cenią także optymalne doświetlenie trasy w trakcie niesprzyjających warunków czy podróży po zmroku. Standardowe halogenowe reflektory przednie i diodowe światła do jazdy dziennej zapewniają doskonałą widoczność przy każdej pogodzie. Opcjonalne reflektory LED Top są nie tylko piękną ozdobą nowego Golfa, ale zapewniają maksimum komfortu i bezpieczeństwa. Inteligentnie kierują światło w stronę pokonywanego zakrętu, nie oślepiając przy tym kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka. Dodatkowo ich barwa przypominająca światło dzienne nie męczy wzroku kierowcy.

Wspomaganie parkowania
Kobiety nie potrafią parkować? To stereotypowe myślenie! Każdemu przecież przydaje się odrobina pomocy. Po co parkować "na trzy razy" skoro nowoczesne systemy parkowania mogą to zrobić za nas? Nowy Golf nie tylko sam zaparkuje, lecz także sam znajdzie miejsce parkingowe. Jest wyposażony w Park Assist, więc kierowca musi operować jedynie sprzęgłem, pedałem przyspieszenia i hamulcem. Wystarczy puścić kierownicę i pozwolić Golfowi zaparkować za nas.

Fot. VWFot. VW
  • System monitorujący otoczenie

    System monitorujący otoczenie

    Asystent martwego pola nie pozwoli, by doszło do kolizji na drodze. Sygnałami świetlnym i dźwiękowym ostrzega o obecności innego samochodu, którego kierowca nie widzi w lusterku.

  • System ostrzegający o możliwości kolizji

    System ostrzegający o możliwości kolizji

    System Emergency Assist czuwa nad kierowcą i pasażerami. W sytuacji utraty kontroli automatycznie wyhamuje auto, unikając wypadku.

  • System utrzymywania pasa ruchu

    System utrzymywania pasa ruchu

    Jeśli kierowca zagapi się, niebezpiecznie zmieniając tor jazdy, system Line Assist utrzyma auto na zajmowanym pasie ruchu, dokonując delikatnego skrętu.

  • System automatycznego parkowania

    System automatycznego parkowania

    Parkowanie jeszcze nigdy nie było tak proste. Park Assist znajdzie wolne miejsce do parkowania i sam skręci kierownicę, by je zająć. Kierowca musi jedynie operować gazem i hamulcem.

  • System monitorujący o ruchu poprzecznym

    System monitorujący o ruchu poprzecznym

    Wyjazd z ciasnego miejsca parkingowego tyłem nie jest dla nowego Golfa żadnym wyzwaniem. System kamer obserwuje otoczenie wokół samochodu i ostrzega o autach nadjeżdżających prostopadle. Jeśli zajdzie taka potrzeba, wyhamuje, unikając kolizji.

  • System informujący o wtargnięciu pieszych na drogę

    System informujący o wtargnięciu pieszych na drogę

    System kamer i czujników zamontowanych w nowym Golfie bez przerwy bada otoczenie wokół auta. Jeśli nagle na drodze znajdzie się pieszy, auto ostrzeże o tym sygnałami świetlnym i dźwiękowym, a aktywny tempomat ACC w razie potrzeby zatrzyma auto, unikając wypadku.

Dbałość o bezpieczeństwo
Ile razy zdarzyło nam się podczas jazdy hamować z piskiem opon, ponieważ nie zauważyliśmy innego auta? Zaklinaliśmy się przy tym, że pojawił się nagle i nie było go wcześniej w zasięgu wzroku. Prawdopodobnie inny pojazd znajdował się w tak zwanym martwym punkcie. Nowy Golf jest przygotowany na takie sytuacje. Czujnik martwego pola ostrzeże nas na czas. W niebezpiecznej sytuacji, czujnik podświetli diodę w lusterku zewnętrznym. To sygnał, że nie powinniśmy wyprzedzać, bo nie widzimy wszystkiego, co dzieje się na drodze.

Oszczędność ponad wszystko
Paliwo, utrzymanie samochodu, ubezpieczenie, OC, AC - to wszystko kosztuje niemałe pieniądze. Nic dziwnego, że jedną z najważniejszych cech, na które zwracają uwagę kobiety podczas zakupu auta, jest oszczędność. Ciągłe hamowanie na światłach, korki, na które jesteśmy skazani w większych miastach, bardzo podnoszą zużycie paliwa. Oczywiście ekonomiczny samochód to nie tylko taki, który "niewiele pali". Ważne, by jego silnik był oszczędny i jednocześnie dynamiczny.
Pomocny w tej sytuacji okaże się system aktywnego zarządzania pracą cylindrów. Przy niewielkim zapotrzebowaniu na moc - na przykład podczas jazdy po mieście - wyłącza dwa z czterech cylindrów. Obniża tym samym zużycie paliwa, ale nie obniża dynamiki jazdy.

Wygodna pozycja siedząca
Wiele osób prowadzi siedzący tryb pracy i niestety coraz częściej dokucza nam z tego powodu ból kręgosłupa. Obok rehabilitacji czy codziennych ćwiczeń, równie ważna jest wygodna pozycja siedząca. Skoro nie możemy jej uniknąć, powinniśmy zadbać o optymalne podparcie kręgosłupa. Pomoże nam w tym VW Golf, który zadba o nasze plecy. W fotelu sportowym ergoActive z 14-kierunkową regulacją możemy manualnie ustawiać jego wysokość, głębokość siedziska i odchylenie oparcia, a do tego - jest podgrzewany. Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego wyposażona w funkcję masażu umili każdą podróż i zrelaksuje po ciężkim dniu pracy.

Nowoczesność w parze z użytkowością
Panie nie idą na kompromisy. Chcą mieć wszystko. Chcą jeździć szybko, wygodnie, bezpiecznie i oszczędnie. Ponadto liczą się gadżety ułatwiające jazdę. Można oczywiście prowadzić auto z manualną skrzynią biegów, ale po co? Automatyczna skrzynia biegów DSG, kamery usprawniające parkowanie, nawigacja to dla nich podstawa wyposażenia samochodu. Do tego mile widziane są nowinki technologiczne, jak chociażby możliwość sterowania systemem multimedialnym przy pomocy gestu. Dzięki temu można szybko i łatwo zmieniać stacje radiowe. VW Golf rozumie i takie potrzeby kobiet.

48h. Niemcy na weekend. Co warto zobaczyć?

Nie macie planów na weekend? To czas odwiedzić Niemcy! Nasi zachodni sąsiedzi mają do zaoferowania sporo atrakcji turystycznych: interesujące muzea, zabytki oraz parki rozrywki. Oto sześć miejsc, które trzeba zobaczyć odwiedzając ten kraj. Jeśli któraś z naszych propozycji wpadnie Wam w oko, to wsiądźcie w samochód i spędźcie weekend w Niemczech!

BERLIN
Stolica Niemiec, Berlin to tętniąca życiem nowoczesna metropolia. Najważniejszym i najbardziej charakterystycznym zabytkiem miasta jest Brama Brandenburska, zaprojektowana przez niemieckiego architekta, pochodzącego z Kamiennej Góry, Carla Gottharda Langhansa. Przypominająca łuk triumfalny brama to jedyna zachowana brama miejska Berlina, która kiedyś dzieliła miasto na jego zachodnią i wschodnią część. Po upadku muru berlińskiego budowla z piaskowca stała się symbolem jedności Niemiec.

Mur Berliński to kolejna budowla, która jest symbolem Berlina. Wybudowany w 1961 roku, a zburzony w 1990 roku przypomina o zimnej wojnie i podziale Niemiec. Zachowane fragmenty muru berlińskiego, są dziś pamiątką historyczną i miejscem chętnie odwiedzanym przez turystów, którzy z bliska chcą zobaczyć ten „kawałek historii”.

<b>BERLIN</b> Fot. iStockphotoBERLIN Fot. iStockphoto

Berlin to również miasto kultury i sztuki. Wyspa Muzeów z pięcioma przypominającymi świątynie budynkami to wyspa leżąca na rzece Sprewie w samym centrum miasta. Muzea, które można zwiedzić, to Muzeum im. Bodego, Muzeum Pergamońskie, Nowe Muzeum, Stara Galeria Narodowa oraz Stare Muzeum. Wyspa w 1999 roku została wpisana na listę dziedzictwa kulturowego UNESCO.

<b>POCZDAM</b> Fot. iStockphotoPOCZDAM Fot. iStockphoto

Poczdam
Miasto pałaców i ogrodów położone nad rzeką Hawelą znane jest z bardzo cennych zespołów zabytkowych, głównie z parkowo-pałacowego zespołu Sanssouci z XVIII wieku, wpisanego na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Warto tu zajrzeć też do Nowej Oranżerii, Pawilonu Chińskiego oraz Groty Neptuna. Obowiązkowym punktem zwiedzania w Poczdamie są Stary i Nowy Rynek z urokliwymi uliczkami. Nowy Rynek to jeden z najlepiej zachowanych barokowych placów w Europie. Na Starym Rynku warto zwrócić uwagę na Ratusz oraz kościół św. Mikołaja, a także trzy bramy miejskie – Brandenburską, Myśliwską i Naueńską.

W Poczdamie znajdziemy również kawałek Holandii. „Hollandisches Viertel” to zabytkowa dzielnica, powstała w pierwszej połowie XVIII wieku dla holenderskich rzemieślników sprowadzonych przez cesarza do Poczdamu.

MUZEUM VOLKSWAGENA W WOLFSBURGU

Otwarte w 1985 roku Muzeum Volkswagena w Wolfsburgu to idealne miejsce dla fanów motoryzacji. To miejsce w całości poświęcone historii marki i jej rozwojowi na przestrzeni lat. Wizyta w muzeum to również okazja do obejrzenia modeli samochodów Volkswagen, zarówno pierwszych jak i tych najnowszych i najnowocześniejszych.

Na fanów marki czeka prawdziwa gratka w postaci wystawy rajdowych wersji samochodów oraz prototypów aut, które nigdy nie trafiły do produkcji. Wśród nich są dwie prawdziwe motoryzacyjne perełki, czyli Garbus Herbie, występujący w filmie „Kochany Chrabąszcz” z 1968 roku oraz „See Golf” czyli oryginalny model VW Golfa z pontonami hydraulicznymi, dzięki którym bez problemu auto unosi się na wodzie. Wolfsburg to też miejsce, w którym znajduje się fabryka produkująca najpopularniejszy samochód w Europie – Volkswagena Golfa.

<b>MUZEUM VOLKSWAGENA W WOLFSBURGU</b> Fot. VWMUZEUM VOLKSWAGENA W WOLFSBURGU Fot. VW
Wolfsburg to duże miasto przemysłowe, gdzie prócz słynnego muzeum i fabryki Volkswagena, możemy zwiedzić Zamek Wolfsburg i planetariuam.
Poczdam jest niewielki, piękny i jest w nim wiele do zobaczenia. Słynie z monumentalnych zamków i pałaców.
Berlin to miasto muzeów i skarbów kultury światowej. To miejsce, w którym stale coś się dzieje. Codziennie odbywają się tu liczne imprezy rozrywkowe i kulturalne a także sportowe.
Tropical Island - tropiki w środku Europy? Tak, właśnie tam! W tym parku rozrywki nie sposób się nudzić. Idealne miejsca na miniwakacje dla każdego.
Spreewald - na jego kanałach zamiast gondoli zobaczycie kahn, czyli łódki sterowane w bardzo podobny sposób jak gondole. Zmieści się na nich kilkanaście osób.
Drezno - tu każdy znajdzie coś dla siebie. Miasto jest pełne niesamowitych zabytków, muzeów, dziwnych i zarazem ciekawych budynków. Nie można pominąć wielki barokowego parku Grosser Garten czy kolejki górskiej Schwebebahn.
<b>SPREEWALD</b> Fot. iStockSPREEWALD Fot. iStock

SPREEWALD
Zwany „niemiecką Wenecją” Spreewald to miejsce, w którym krajobraz tworzy przyroda: labirynt kanałów rzeki Szprewa, lasy, łąki oraz architektura.

Jedną z atrakcji tego miejsca jest wycieczka łodziami kanałami Szprewy. Kahn to płaskodenne łodzie wykonane ręcznie przez miejscowych rzemieślników. Pływa się nimi, odpychając od dna wysokimi kijami. Zimą, gdy kanały zamarzają można po nich jeździć na saniach. Spreewald w 1991 roku zostały uznany za rezerwat biosfery UNESCO.

Tradycyjnym przysmakiem, który koniecznie trzeba spróbować odwiedzając to miejsce są szperwaldzkie ogórki przygotowywane w zalewie octowej z dodatkiem miodu, chilli lub musztardy.

DREZNO
Drezno, stolica Saksonii jest jednym z najpiękniejszych barokowych miast Europy. Znajdziemy tu mnóstwo zabytków i muzeów. W Galerii Obrazów Starych Mistrzów możemy obejrzeć jedną z największych kolekcji malarstwa europejskiego na świecie takich mistrzów jak: Botticelli, Rubens, Rembrandt czy Tycjan.

To miasto może pochwalić się również najstarszą koleją podwieszaną na świecie. Schwebebahn Dresden łączy ze sobą dwie drezdeńskie dzielnice, a codziennie z podniebnej trasy korzystają tysiące mieszkańców Drezna oraz turyści. W trakcie przejazdu możemy podziwiać panoramę miasta.

<b>DREZNO</b> Fot. iStockDREZNO Fot. iStock
<b>TROPICAL ISLAND</b> Fot. iStockTROPICAL ISLAND Fot. iStock

Tropical Island
Na tej Tropikalnej Wyspie niedaleko Berlina poczujesz się jak na wakacjach. Zbudowana w dawnej hali produkcyjnej sterowców, w środku mieści całe mnóstwo atrakcji: piaszczysta plaża, baseny, zjeżdżalnie, spa oraz największy na świecie kryty las deszczowy. Rośnie w nim około 50 tys. roślin z 600 gatunków.

Tu zarówno dzieci jak i dorośli nie będą się nudzić. Zjazd najwyższą w całych Niemczech zjeżdżalnią wodną, która może rozwinąć prędkość nawet do 70 km na godzinę robi wrażenie! Dzieci będą zachwycone spotkaniem z egzotycznymi zwierzętami żyjącymi na Tropical Island: papugami, flamingami czy żółwiami wodnymi.

KOMFORTOWA PODRÓŻ W NOWOCZESNYM STYLU

Rozbudowana sieć niemieckich autostrad i bliskość naszych zachodnich sąsiadów sprawiają, że najlepszym sposobem na zwiedzanie Niemiec jest podróż samochodem. Najlepiej samochodem nowoczesnym z zaawansowanymi systemami, które ułatwiają znacząco każdą jazdę. Takimi jak te oferowane w nowym Volkswagenie Golfie. System Car-Net z najnowszą funkcją Guide & Inform to niezastąpiony asystent podróży.
W ramach Guide & Inform kierowca na bieżąco informowany jest o korkach i innych utrudnieniach drogowych. System informuje także o zaśnieżonych czy oblodzonych odcinkach dróg, na których istnieje konieczność montażu łańcuchów śniegowych. Ponadto Guide & Inform wzbogaca nawigację satelitarną o internetową wyszukiwarkę adresów, celów specjalnych i innych miejsc. W dowolnej chwili można łatwo sprawdzić informacje o różnych obiektach w pobliżu: bankomatach, parkingach, restauracjach, stacjach paliw, kinach i wielu innych. Wybrane obiekty można od razu dodać do istniejącego planu podróży jako punkt pośredni lub miejsce docelowe – trasa wówczas zostanie automatycznie obliczona i rozpocznie się nawigowanie. Dostępna jest również szczegółowa prognoza pogody aktualizowana na bieżąco (dla aktualnej godziny oraz najbliższej doby i prognoza 3-dniowa) wraz z aktywną mapą opadów (dla najbliższych 90 minut). Prognoza opracowana jest dla miejsca docelowego oraz bieżącej lokalizacji.

INFORMACJA O WOLNYCH MIEJSCACH PARKINGOWYCH
Funkcja Miejsca Parkingowe pomoże bez stresu znaleźć odpowiednie miejsce parkingowe w otoczeniu aktualnej lokalizacji samochodu. Aplikacja pokazuje liczbę łączną oraz liczbę wolnych miejsc parkingowych. Przekazuje także informacje o cenach, godzinach otwarcia i odległościach. Odpowiednie parkingi są wyświetlane na mapie systemu nawigacji.
POGODA
Dzięki usłudze Prognoza Pogody otrzymujemy aktualne informacje o pogodzie w miejscu, w którym się znajdujemy, do którego jedziemy lub w innych, zdefiniowanych wstępnie miejscach. System uwzględnia przy tym przypuszczalny czas przyjazdu. Dane są wyświetlane w sposób czytelny na ekranie systemu nawigacji.
INFORMACJE O KORKACH
Z Informacjami Drogowymi Online zmiany na trasie są uzupełniane o aktualne informacje drogowe z Internetu na bieżąco. Dzięki temu odpowiednio wcześnie otrzymujemy ostrzeżenie o korkach, zakłóceniach ruchu i możliwych objazdach.
NEWSY
Aplikacja Wiadomości dostarcza informacji o zdarzeniach, które nas interesują. Aktualne wiadomości z portalu, który został uprzednio dodany do aplikacji, są wyświetlane na ekranie systemu nawigacji. Można więc podróżować spokojnie, śledząc jednocześnie aktualne wydarzenia.
INFORMACJA O STACJACH BENZYNOWYCH WRAZ Z CENAMI PALIW
Stacje benzynowe: Usługa Stacje Benzynowe przekazuje informacje o stacjach paliw w najbliższym otoczeniu samochodu. Wyniki wyszukiwania obejmują oprócz lokalizacji także informacje o cenach i godzinach otwarcia. Wyszukiwanie można rozpocząć samodzielnie lub nastąpi ono automatycznie po przekroczeniu zdefiniowanego poziomu paliwa w zbiorniku.
INFORMACJA O POBLISKICH RESTAURACJACH, BANKOMATACH, KINACH
W systemie nawigacji nowego Golfa zapisywane są lokalizacje restauracji, bankomatów czy kin. Jeśli znajdziemy się w ich pobliżu, na mapie pojawią się odpowiednie ikony. Dodatkowo dzięki funkcji Moje Cele specjalne można zaimportować do systemu nawigacji samochodu własne cele specjalne (POI) już przed rozpoczęciem podróży.